RTL 5-daily Love Island maakt slechte start niet goed

Geplaatst op wo 29 mei 2019 om 8:30

De nieuwe RTL 5-show Love Island die dagelijks op prime time wordt uitgezonden heeft de slechte start op maandag niet goedgemaakt. De tweede aflevering trok dinsdag namelijk nóg minder bekijks. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Love Island trapte maandag af met een teleurstellende 228.000 kijkers (4,5 procent) en dinsdag waren dat er 204.000 (3,8 procent). Op beide avonden trok het aansluitend uitgezonden programma méér bekijks.

Voor de Rechter wist op dinsdagavond om half tien 239.000 kijkers (4,9 procent) te bekoren op RTL 5. Dat is zuur voor de makers van Love Island, dat natuurlijk een veel duurder programma is.

Het is wel lastig voor Love Island dat het programma geen behoorlijke lead-in heeft: 24 uur in de politiecel trok direct ervoor 95.000 kijkers (2,0 procent).

Al met al was RTL 5 met Love Island de op twee na minst bekeken toptienzender op prime time. Ten opzichte van de eerste aflevering heeft Love Island 11 procent van zijn kijkers verloren en 16 procent marktaandeel.

Love Island is een programma waarin tien Nederlandse en Vlaamse singles op zoek gaan naar ware liefde. Het is een soort Temptation Island, maar dan minder ordinair.

Wie wél kijkt is Patty Brard. “De setting is echt wanstaltig! Die Riviera Maison woorden op de muren, die met tape afgeplakte stukken vloer waar ze achter moeten blijven staan, dat praatsetje van Ikea! En toch smul ik! 😂😂😂

Foto: RTL








19 Reacties op “RTL 5-daily Love Island maakt slechte start niet goed”


  1. Sander

    Heel simpel: De jonge kijkers bekijken dit op Videoland. Ik ook, ’s avonds voordat ik ga slapen.

  2. Ikke

    Het is niet uit te kijken dit programma.
    Ze hadden hier beter wat anders mee kunnen doen en dan bijvoorbeeld met een sterke lead in. Maar zo snel na een Flut seizoen Temptation met dit komen is natuurlijk dodelijk saai

  3. Ben Zine

    Patty smult van alles behalve van de kijkcijfers.

  4. Erik

    Aldus een onderzoek van 1200 (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17.000.000 miljoen inwoners.
Hilarisch!

  5. Curryworst

    Wie is er nu geïnteresseerd in de belevenissen van een roedel aspirantmodellen uit de Wibra-folder?

  6. HAhaHAha

    Erik, krijg eens kenker met je gezeik.

  7. Reageerder

    Erik wegwezen hier als je niets anders te zeggen hebt.

  8. Bart

    RTL5 slaat met dit soort programma’s opnieuw totaal de verkeerde weg in. De zender als geheel hangt van allerlei halve probeersels aan elkaar. De programma’s, presentatoren en het profiel heeft geen enkele eenheid. Wat gebeurd er dan? De kijker laat de zender links liggen. SBS6 en NET5 hebben het zelfde probleem. Beter bouwt RTL de zender RTL5 om tot een zender zoals SBS6 was zonder de zogenaamde jongerenprogramma’s. Als ze er echt voor gaan en er de juiste man op zitten (Werner van Es er uit dus) kan het zomaar de tweede commerciële zender van Nederland worden. De genade klap voor Talpa.

  9. Deadly Viper

    Ik kijk dit online.

    Dit is puur vermaak. Die Melany is ook zo dom!

  10. Michiel

    Elke vorm van erotiek en porno wordt aangeboden op het internet. Waarom zou je dan hier naar kijken? Mooie mensen in ondergoed en zwemkledij zijn er genoeg te vinden.

    En dan net doen alsof het gaat om het vinden van ‘ware liefde’… Ja, daarom staan al die bedden ook naast elkaar, alsof de productie verwacht dat er elke moment een ordinaire orgie kan uitbreken.

  11. IntiemGeschoren

    Knap dat ze met rtl5 door gaan, zou niet eens weten waar deze zit qua zenderindeling.

    Doe maar een goede rim scene met renate verbaan.

  12. Hallo

    Kijken de meeste niet via Videoland?

  13. Ralph

    De jongeren die dit genre leuk vinden kijken Ex on the beach en vinden dit veeeel te saai.

  14. Lieke van Lexmond Lover

    Waarom moet dit op tv? zet de hele serie op videoland, ben je er klaar mee

  15. Ronnie

    Ik vraag me af hoeveel mensen dit later terugkijken, online of via TV. Ik kan me heel goed voorstellen dat niemand hier op het moment van uitzenden voor gaat zitten. Zeker niet de beoogde doelgroep.

    RTL 5 begint ook wel een beetje een wirwar aan programma’s te worden, wat is nou precies de propositie? Volgens mij is die er niet meer. Tijd voor RTL om de switch naar meer kwalitatieve content te maken, zoals de programma’s van Beau en dit soort meuk op Videoland te zetten.

  16. Ron

    Dit gaat hem niet worden. Gewoon in zijn geheel droppen op Videoland net als de Britse variant die overigens wel beter is, daar hebben ze zelfs een liveshow net als Big Brother dat had. Maar dan wordt dat Videoland ook eens relevant met echt alleen maar hele seizoenen van series en programma’s i.p.v. die lokkertjes waar je niets aan hebt.
    Het duurt ook veel te lang. Dagelijks een beknopte 30 minuten dan is het nog wel uit te zitten.

  17. Mart

    @Bart
    Helemaal mee eens.

    Nu ook weer in de vooravond staat De Deurwaarders UK en 24 uur in de politiecel UK, dat zijn inmiddels alweer herhalingen van wat eerder is uitgezonden. Waarom? Is wel heel erg kort door de bocht en makkelijk geprogrammeerd…

    Het lijkt wel dat RTL 5 geen prioriteit heeft. en dat Werner van Es een programmering in elkaar flanst en daarna op vakantie gaat…

  18. TopofFlop

    Dit programma is gemaakt voor RTL Videoland. Alle kijkers via RTL5 zijn mooi meegenomen en worden naar Videoland getrokken.

  19. Andreas

    Alsof Videoland miljoenen abonnees heeft… ik denk dat ze al blij zouden zijn met 100.000 betalende leden. Dus die Videolandbabbel voor jongeren kan je ook wel achterwege laten.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.