Airen Mylene bezorgt Net5 monsterflop: 70.000 kijkers

Geplaatst op do 30 mei 2019 om 8:30

De kijker zit totáál niet te wachten op de Airen Mylene-show Hotel Rules op Net5. De zender van Talpa Network is tijdens het programma veruit de minst bekeken toptienzender van het land. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 102.000 kijkers (2,1 procent) en 130.000 kijkers (2,7 procent) voor de eerste twee afleveringen, kwam de derde aflevering van Hotel Rules woensdagavond uit op 70.000 kijkers en 1,5 procent marktaandeel. Dat is een ongelooflijk lage score.

Geen enkele toptienzender wist op prime time zó weinig kijkers te boeien als House Rules. De op een na minst bekeken zender op prime time was RTL 5, dat 160.000 kijkers scoorde met Love Island, ook een tv-flop.

Airen Mylene leek lange tijd een van de grote tv-beloftes van SBS/Talpa, maar vooralsnog wil het allemaal niet echt lukken. Bij Shownieuws wordt ze nu links ingehaald door een ander aanstormend talent: Celine Huijsmans.

Het avondvullende Hotel Rules is een spin-off van House Rules, waarvan al vier seizoenen te zien geweest zijn op Net5. In het nieuwe programma verbouwen vijf koppels rigoureus elkaars hotel of bed & breakfast.

Overigens trok het programma vóór Hotel Rules, een herhaling van NCIS, 180.000 kijkers (4 procent).

Foto: SBS








37 Reacties op “Airen Mylene bezorgt Net5 monsterflop: 70.000 kijkers”


  1. Reaguurder2.0

    Airen is echt een verschrikkelijke presentatrice. Daphne Bunskoek deed House Rules erg goed en is erg fijn om naar te kijken en luisteren. Door Airen kijk ik het programma ook niet meer…

  2. frans

    ze moeten die kinderen laten gaan en met echte presentatoren komen, iedereen denkt maar te kunnen presenteren, oh, zij heeft een leuk smoeltje, hup op tv, dat wordt genadeloos afgestraft, weg met de hup.pe.k.utjes

  3. Veelvraat

    Tja girls, een leuk uiterlijk maakt je leven een stuk gemakkelijker, maar als het op inhoud aankomt helpt dat schattige uiterlijk je geen ene moer.

  4. Dwight Power

    Eerlijk gezegd, ik ken het programma niet maar ik vind het wel een mooi meisje.

  5. Veelvraat

    Dwight, prima samenvatting.

  6. Barry

    Ja, mooi meisje, maar ik word geiler van een tentharing.

  7. Erik

    Aldus een onderzoek van 1250 huishoudens (over het algemeen oudere NPO mensen) met een kijkcijfer kastje die staan voor 17 miljoen inwoners.
Hilarisch!

  8. west**

    2, 1 PROCENT VAN 17 MILJOEN MENSEN IS VOLGENS MIJ 2 DUIZEND 570 KIJKERS
    OF ZIE IK DAT VERKEERD?

  9. Kansloos

    Hilarisch Erik die niet weet dat hij elke dag met dezelfde reactie
    komt.Ik dacht dat alleen oudere NPO kijkers daar last van hadden.

  10. Veelvraat

    Gut West, nu zit je al jaren in de tv- en radiowereld en reageer je al jaren op deze site en dan nog snap je niet hoe marktaandelen berekend worden. En dat dan nog in hoofdletters laten blijken ook.

  11. happie

    We leven in een tijd van enorme vertrutting. Zowel in de politiek als de media is men nog steeds bezig in de 50er jaren. En de machthebbers krijgen geen weerstand dus blijven ze gewoon hun banen , inkomens en eeuwige herhalingen van hetzelfde risicoloze werk voortzetten.
    Hopelijk keert de wal een keer het schip.

  12. Erik

    @Kansloos: jammer he dat de waarheid hard is. Zolang er niet open en eerlijk over wordt gedaan moeten we de cijfers niet zo serieus nemen.

  13. Bart

    @Erik Daar ga jij niets aan veranderen door dat elke dag hier te plaatsen. Voor wie doe je dat?

  14. west**

    @Veelvraat Weet ik ook wel, maar was voor Erik bedoeld, Wie een domme reactie schrijft , krijgt een domme reactie terug ! dat was mijn bedoeling!!

  15. Freek

    Het maakt niet uit hoe de kijkcijfers worden gemeten. Feit is dat het hele ‘systeem’ erop gebaseerd is. De reclameinkomsten hangen daar vanaf. Laag kijkcijfer = lage inkomsten. En de kijkcijfers dalen steeds harder. Je mag nu blij zijn als je boven de 300.000 kijkers scoort. Niet alleen door Netflix maar ook omdat mensen andere dingen doen zoals gamen en op sociale netwerken zitten etc. Daarom moet het oude systeem met de kabelaars worden opengebroken.
    Alles moet je op een goedwerkende Netflix-achtige manier kunnen zien.
    Met drie verschillende abonnementen. Instap: is met reclame voor/tijdens/na het programma. Middel: is alleen reclame voor een programma. Elite: geen reclame

  16. 2 girls 1 сup

    Die Erik moet in zijn smoel gebeerd worden.

  17. Michael

    Hilarisch als ze nu dat House Rules nog door laten gaan in het najaar.

  18. freek

    Een programma als House Rules werkt ook alleen als er veel geld in wordt gestoken en als er een echt huis wordt verbouwd. De Australische versie is wel leuk om naar te kijken. Terwijl de Australische variant door een 55-plusser wordt gepresenteerd. Ze hebben daar een goede mix van jong en oud aan kandidaten. Bij de Nederlandse versie ben ik na tien minuten al weg.

  19. Bart

    @freek Een Nederlands programma op NET5 werkt alleen als je de rest van de week ook investeert in Nederlandse programma’s een series. Met een paar vaste gezichten erbij zodat de zender herkenbaar word. Men doet daar maar gewoon wat bij Talpa. Als het alleen House/Hotel Rules is dan kun je het net zo goed niet maken en wat andere troep programmeren.

  20. Pietpiet

    @west Rare berekening heb je gemaakt. Maar het gaat om 2.1 procent van alle kijkers ouder dan zes jaar die op dat moment de tv aan hadden staan. Dat zijn natuurlijk niet alle 17 miljoen Nederlanders.

  21. Pietpiet

    @Erik Jij moet ff googlen op ‘representatief onderzoek’. Heb je nooit wiskunde gehad? Voor het onderzoeken van een bepaalde groep gelden bepaalde voorwaarden voor representativiteit, die ze vast hebben gevolgd. Ik geloof niet in complotten van Max die de kastjes alleen in het bejaardentehuis zet.

  22. Chiel

    De herhaling van de Australische versie in de middag trekt evenveel kijkers. Bizar. Deze kijkers zou het programma in de avond ook aan kunnen spreken. Net als de 100.000 van Het Blok iedere dag. Met het programma is zelf weinig mis. Jonge oude ervaren onervaren stellen, prima casting. De hotels zijn wel geen hotel, maar airbnb’s of een stacaravan.. vermakelijke tv. Maar dan moet de rest van de week op net5 ook iets te bieden hebben.

  23. wild willie westbroek

    IK ZEG ALLEEN HOW LOW CAN YOU GOOO

  24. Mieke K

    Ze heeft de gun factor niet ook niet bij de desk van shownieuws weet nu niet echt bij welke zender zij wel zou passen ??

  25. Pok

    Logisch maakt deel uit van FLOPSALAND van sjonnie

  26. Laurens

    John, trek a.u.b. de stekker uit 5. Het heeft echt niets om het lijf.

  27. Freek

    @Bart Ja, dat riedeltje van bekende herkenbare gezichten ken ik, maar deel ik niet.
    Die presentator van de Australische versie van House Rules ken ik toch ook niet.
    Het zit gewoon beter inelkaar, kandidaten die je vermaken enzovoorts.
    Ik kijk ook niet de hele week naar dezelfde zender(s) wie doet dat nog wel tegenwoordig?

    Op Netflix heb je geen lead-in, geen bekende presentatoren. En toch besteden we als gezin de meeste kijktijd aan Netflix. De kinderen daarnaast veel Youtube. En als ik dan avontuurlijk ga zappen dan moet het wel pakkend zijn.
    Soms probeer je wat te gaan volgen. Maar dan wordt je keer op keer teleurgesteld.
    Laatst nog met dat verbouwingsprogramma in Rotterdam.

  28. Flexi

    @PietPiet
    Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar hier zijn zoveel categorieen, doelgroepen, zenders en andere variabelen dat een stem van één kastje aan of uit een te groot verschil maakt (vele duizenden mensen) Ik denk dat er naar andere, betere meetmethoden gezocht zou moeten worden.

  29. Spachtelputz

    @Laurens
    Hihi, dit rijmt….

  30. Henk

    Fijne reaguurders, dit programma wordt in elkaar gezet door Skyhigh. Talpa zendt het slechts uit.

  31. Gele Aep

    Ze moet het gewoon in haar nakie presenteren. Gaan de kijkcijfers omhoog. En ook menig pielemuis.

  32. Bart

    @Freek Het moet helemaal niet zo zijn dat de Australische versie van House Rules hier in Nederland te zien is. Geld voor alle buitenlandse versies van programma’s op series en films na.

  33. Greet

    Dag zenderleiding, daahaag daahaag

  34. Annoniemus

    Tis natuurlijk geen gezicht die Airen op de buis m, maar kijkcijfer worden al heel lang gemanipuleerd door Kijkonderzoek in het voordeel van NPO , dan zeg ik het nog heel voorzichtig !!!!

  35. Mick

    En straks wordt Net5 een soort 365 dagen Linda platform toch? Gaat toch niets worden. Focus je op SBS6 en Veronica.

  36. Marco

    Er is nauwelijks reclame voor gemaakt. Lijkt me niet aan het programma zelf te liggen. Op SBS6 had dit ook veel beter gescoord.

  37. Maud

    Totaal oninteressant programma, deelnememers zijn niet interessant, verbouwingen met een thema zijn heel erg jaren negentig en de presentatrice maken we maar geen woorden meer aan vuil.
    Een verbouwprogramma moet toch op zijn minst inspirerend of leerzaam zijn maar dit programma mist echt elk bestaansrecht.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.