Koningsbrugge hysterische complot- en doemdenker

Jeroen van Koningsbrugge is een hysterische complot- en doemdenker. Hij denkt dat de Amerikanen de Twin Towers zelf hebben opgeblazen en houdt rekening met Venezolaanse toestanden in Nederland. Dat is vandaag te lezen in de Volkskrant. De Ik Hou Van Holland-bekendheid gelooft in de complotten rond 9/11. “Ik heb er te veel dingen van gezien. Documentaires, maar ook de echte beelden. En daarop zie ik gewoon ontploffinkjes in de raampjes van de Twin Towers.

Het metaal uit de constructie van de torens smelt pas bij 40.000 graden, weet Van Koningsbrugge. “Waardoor je gaat denken dat de Amerikaanse geheime dienst thermiet heeft gebruikt.”

Er zijn ook mensen die drie dagen voor 9/11 niet op bepaalde verdiepingen mochten komen, stelt hij. “Ja, dan weet ik zeker dat het niet zomaar gebeurd kan zijn. Alles moest vernietigd worden.”

Waarom zouden de Amerikanen zelf zo’n ramp veroorzaken? “Zo maak je een oorlog. En er is niks waaraan je meer geld kunt verdienen dan aan oorlog.

Van Koningsbrugge heeft ook een enorme voedselvoorraad aangelegd in zijn woningen in Amsterdam en Limburg. “Ik heb wel echt gevriesdroogde shit. Dat blijft 35 jaar goed. Verder heb ik de afgelopen negen jaar van alles verzameld. Van vishengels tot zo’n trapding waarmee je energie kunt opwekken.

Dat kan van pas komen als de pleuris uitbreekt in Nederland, zegt hij. “Je ziet hier en daar al een land omvallen, op een gegeven moment kun je die economieën niet meer oplappen. En dan gaan ze als dominosteentjes. Dat is denk ik het eerste wat gebeurt. En dat heeft állemaal gevolgen.

Het Volkskrant-interview met Jeroen van Koningsbrugge kunt u lezen via Blendle.

Foto: KRO-NCRV

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
William
april 8, 2019 06:51

Je bent er nog niet klaar voor Vivere. Geeft niets, komt allemaal goed.

Gast
Vivere
april 7, 2019 10:26

William, je bent een gekkie.

Gast
William
april 7, 2019 08:35

Zoek even op: Building number 7.
Stortte uren na de aanslag in, maar werd niet door een vliegtuig geraakt.
Als je iemand voor gekkie uitmaakt, zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

Gast
Simon
april 6, 2019 22:55

De officiële versie van 9/11 geloof ik ook niet doordat er te veel feiten op wijzen dat het anders gegaan moet zijn. Wat ik wel apart vind aan Koningsbrugge is dat hij sterk gelooft in saamhorigheid maar toch volledig zelfredzaam wil zijn. Maar als je dan over zijn jeugd hoort begrijp je dat ook wel weer.

Gast
Muesli
april 6, 2019 22:47

A la? Of alla?

Gast
Marc
april 6, 2019 20:28

Erg gedurfd om dit te zeggen. En wat een trieste reactie van een heel aantal reageerders hier. Veel mensen zijn te bang om de waarheid te zeggen. Sterkte van Koningsbruggen.

Gast
Barbara
april 6, 2019 20:04

Het zegt wel iets over je geestelijke gezondheid en je kijk op de samenleving. Dat je er zelf in gelooft, a la, maar dat niemand om je heen je beschermt tegen jezelf is zorgwekkend.

Gast
Henkie
april 6, 2019 19:45

Hij zwetst nogal. Staal dat bij 40.000 graden pas smelt? Hoe kun je dat staal dan uberhaupt maken en daarna lassen? Hij is te dom om te snappen dat ie onzin praat.

Gast
Naïef
april 6, 2019 18:38

@jan-willem

Lekker naïef!

Door 5g sterven bijen steeds sneller uit.
UFO’s jij denkt serieus dat er geen UFO’s bestaan in dit oneindige heelal? Haha!

Gast
jan-willem
april 6, 2019 18:18

Lieve mensen, er bestaan helemaal geen complotten, anders zou dat allang in de kranten hebben gestaan. De staat zorgt goed voor je er is nog nooit iets door welke staat dan ook onder de pet gehouden. Mensen die geloven in complotten zoals 911, ufos, geo enginering, transhumanisme, of 5G als zijnde schadelijk (belachelijk, dit is juist goed voor je!) zouden betere programmering moeten krijgen, van de staat, gewoon gratis. Bijvoorbeeld op televisie een soort nieuwsprogramma over de feiten. Er kan in een vrij land als nederland geen ruimte meer zijn voor dit soort percepties.

Gast
Donald Dumb
april 6, 2019 17:47

Lies. Tja. De aartsvijand van VS.
Maar door wapendeals met zijn vaderland blijft VS conflicten gewoon in stand houden. Want ja er zijn velen miljarden mee gemoeid…

Gast
Lies
april 6, 2019 17:40

Ik lees hier boven comments van mensen die schijnbaar nog nooit van Bin Laden hebben gehoord?

Gast
Lies
april 6, 2019 17:34

Maar ff serieus. Die Van Koningsbrugge heeft waarschijnlijk een vrouw en kinderen? En die vinden dit oké of zo? Wat een mafkees.
Je zal maar zo’n echtgenoot of vader hebben die in Amsterdam en Limburg droogvoer hamstert voor als de oorlog uitbreekt. En hij gelooft dat het de Amerikanen zelf waren op 9/11?
Hij heeft hulp nodig.
Heb hem trouwens nooit grappig gevonden. Zwaar overgewaardeerd.

Gast
zekerweten
april 6, 2019 15:49

Jeroen moest maar een tijdje uit de aandacht. Hij word er niet beter van en de mensen k.otsen zo ongeveer op die man.

Gast
Donald Dumb
april 6, 2019 15:20

Ja voor VS is wapenhandel en oorlog voeren een belangrijke bron van inkomsten. Trump heeft onlangs nog een megawapendeal met notabene Saoedi Arabië afgesloten…
Sowieso zijn organisaties als Taliban en Al Qaida een produkt van de Koude Oorlog. VS heeft dus zijn eigen vijand gecreerd hierdoor…

Gast
l
april 6, 2019 15:09

Jeroen kan Vice maar beter overslaan, dan is hij helemaal overtuigd.

Gast
Sjaaks
april 6, 2019 15:03

Zou het een geintje van Jeroen zijn? Zit hij thuis op de bank te lachen om de hysterische mensen die zich druk maken?

Gast
Bart
april 6, 2019 15:02

@Ivo Ik bedoelde of het waar is wat Jeroen zegt. Staat er inderdaad niet helemaal goed zie ik nu. Het gaat me meer om wat ik daarna zeg. Verder is het hier geen taalsite maar een site waarover we met elkaar over media praten en medianieuws volgen. Als je hier de hele dag berichtjes van iedereen helemaal gaat zitten uitpluizen dan heb je hier niets te zoeken.

Gast
Japiejo
april 6, 2019 14:59

Mola je bent zelf de zwakbegaafdd. Er zijn helemaal geen universiteiten of serieuze academici die in je debiele complotjes geloven. Al dat zogenaamde bewijs is allemaal gefabriceerd door koekies die er op geilen om al die andere aluhoedjes op te fokken en in hun fabels te laten trappen. Zelfde niveau als antivaxxers.

Gast
Job
april 6, 2019 14:58

Komt omdat de Rothschilds nog geen bank hadden in de landen die Bush als gevolg heeft aangevallen. Daarom is ook Rusland de zogenaamde vijand, de Rothschilds zijn daar de laan uit gestuurd.

Gast
Sultan van Brunei
april 6, 2019 14:34

Ze hebben de torens niet zelf opgeblazen. Ze hebben bij Zembla alles nagerekend en gedebunked. De torens konden zeker wel instorten. Alleen was er wel kennis over dat er een aanslag zou komen. Een oud-topman van de CIA die bij Deutsche Bank ervoor zorgde dat voorafgaande aan de aanslagen short werd gegaan op herverzekeraars, is een voorbeeld. Dat preppen is hilarisch voor de kinderen later op verjaardagen.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 14:19

Ja de ene Complotdenker trekt de ander aan, Sam, Mola.

Gast
anonymous
april 6, 2019 14:19

Einde carrière

Gast
Gorg
april 6, 2019 14:15

@Mola

ONGELOOFLIJK VEEN UNIVERSITEITEN. Tuurlijk…

De mensen die zo hard roepen dat anderen eens onderzoek moeten doen, zijn meestal degenen die niet verder komen dan hun complotbubbel. Volg je eigen advies eens op en kom van je reet en de complotsites af. Echt onderzoek doen is wel even wat anders dan ongefundeerde verhalen lezen op sites die onderzoek zeggen te hebben gedaan en die zogenaamd anhalen. Je moet buiten die sites onderzoeken of die claims wel waar zijn.

Gast
Sam
april 6, 2019 14:06

Amerika boycot Venezuela maar wil nu als de heilige voedselpakketten daar gaan brengen. Alles om de Venezolaanse olie en goud. En dreigt zelfs hard op te treden als men Guaido (marionet van Amerika) gevangen neemt. En Nederland vindt dat ”goed.” Het zijn weer de armen die getroffen zullen worden, en niet meneer Guaido.

Gast
Ronald
april 6, 2019 14:06

De reden dat er zoveel oorlog is, is inderdaad ook omdat daar ongelofelijk veel geld mee wordt verdiend.

Dat wordt bijna nooit vermeld, als de VN weer eens met hun tanks en raketten ergens vrede en democratie komen brengen

Gast
Haloen
april 6, 2019 14:00

Complotdenker? Haha de grootste complotten worden in de mainstream media gepresenteerd! Hoe groter de leugen zoals Hitler zei, hoe meer het volk het geloofd. En waar is het ook nog.

Gast
Sam
april 6, 2019 13:58

Jeroen zegt het zoals het is. Nederland had Gaudo nooit moeten erkennen als de ”president” van Venezuela. De man is nooit gekozen en heeft nooit aan de Venezolaanse verkiezingen meegedaan. Nederland heeft het altijd over democratie maar erkent iemand als ”president” van een land terwijl de man nooit door de bevolking van dat land gekozen is. Nederland liet ook meneer van Putten uit St. Eustatius die de verkiezingen daar gewonnen had vallen en zette een marionet voor in plaats. De mond vol van ”democratie” maar toch niet democratisch zijn. Alles om het grote Amerika te dienen.

En wie van zegt is ”gek.”

Gast
Mola
april 6, 2019 13:57

Ik schik er van dat er mensen zijn die letterlijk zo laag begaafd zijn dat ze nog geloven in de officiële verhaal lijn ook als ik zo de reacties hier lees. Niet te geloven!
Los van de vraag wie het gedaan heeft, blijft het feit overeind staan, ondersteund door ongelooflijk veel universiteiten in de wereld die hier onderzoek naar hebben gedaan dat de gebouwen niet hadden kunnen instorten als gevolg van alleen de vliegtuigen. Daar is meer voor nodig, heeeel veel meer.

Gast
Slaapkoppen
april 6, 2019 13:56

Wel heel makkelijk om gelijk iemand af te schilderen als gekkie.
Ik zou zeggen wordt eens wakker uit je slaap en doe eens onderzoek.

Gast
Robbie
april 6, 2019 13:37

Als ik geld genoeg had, deed ik dat ook. Maar helaas. Ik werk om te overleven. Ik zie het daarna wel weer. Ik heb geen tijd om hierover na te denken.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 13:22
Gast
Monica pink.
april 6, 2019 13:21

Barracuda bestrijdt domdenken in de (alternatieve) media met mondsnoerende logica
bekijk zijn website. linkje wil niet.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 13:19

Barracuda bestrijdt domdenken in de (alternatieve) media met mondsnoerende logica

Gast
Jurjen
april 6, 2019 13:10

“Er zijn ook mensen die drie dagen voor 9/11 niet op bepaalde verdiepingen mochten komen, stelt hij”

Ja, en hoe vaak denk je dat dat per jaar voorkomt in dergelijke grote gebouwen? Ik ben huismeester van een aantal grote bedrijfspanden geweest die niettemin totaal in het niet vielen bij die twee torens en er waren altijd wel plekken waar verbouwd of verhuisd moest worden of die om een andere reden tijdelijk niet voor de normale werknemer niet toegankelijk waren. M.a.w. dit zogenaamde bewijs had altijd gegolden. Ook enkele dagen voor Jeroens 10e verjaardag waren er gedeeltes van de torens ontoegankelijk. En enkele dagen voor kerst 1997, voor de inauguratie van Reagan, voor the 4th of July 1988, voor de dood van Elvis…

Gast
Kimbal
april 6, 2019 12:59

Jeroen (en Boris en sjaak) zijn totaal geflipt. Net als al die mensen die gingen hamsteren omdat de wereld zou vergaan toen de Mayakalender ophield. En dat van die economieën. Die vallen al eeuwen om en krabbelen weer overeind. De bankencrisis hebben we ook overleefd. Daar had niemand een Jeroen Complot-rantsoen bij nodig.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 12:56

Complotgekkies snel opnemen een Micha Kat, Wim Dankbaar.

https://revolutionaironline.com/

Gast
Vlad
april 6, 2019 12:53

@Boris

O, nee? Goh, terwijl de roeptoeters altijd brullen dat de Volkskrant linkse media is.

Gast
Meneer Kaktus
april 6, 2019 12:46

Die caravan in Tiel is ook een complot. In werkelijkheid bewaart de Russische geheime dienst er precisieraketten die in staat zijn om op 1500 km een kanarie uit zijn kooi te blazen.

Gast
aammehoela
april 6, 2019 12:44

Wat een onzin om dat te geloven. Die docu’s zitten best knap in elkaar maar het is een grote bak onzin. Het heeft niets te maken met linkse of rechtse media, maar met slimme gasten die op deze manier handig hun geld mee verdienen.
Fake-docu’s zou je het ook kunnen noemen.

Gast
Ivo
april 6, 2019 12:43

@bart: of het waar is of niet laat je even in het midden. Jij bedoelt dus dat je de waarheid niet zegt maar wel weet. Kom op dan: vertel!

Gast
Trudy
april 6, 2019 12:40

Hamsteren doe ik niet, maar over 9/11 geef ik heb gelijk.

Gast
Bart
april 6, 2019 12:31

Ik denk dat Jeroen niet eens zulke hele rare dingen zegt hier. Of het waar is of niet laat ik even in het midden. Het zou mooi zijn als hij hier eens een programma, documentaire, film of serie aan wijd i.p.v. steeds maar weer de lolbroek uithangen in allerlei spelletjes en Draadstaal. Als acteur is hij een van de beste van Nederland.

Gast
BEUK DE BOOM
april 6, 2019 12:21

Ter verdediging van Jeroen:

– Complotten bestaan

– Overheden liegen om de haverklap

– Het vermogen om kritisch na te denken is een deugd, geen zonde

Gast
Stierhond
april 6, 2019 12:21

Wat is er precies al 1000 weerlegd dan? Graag een linkje waarin die informatie staat. Bvd.

Gast
sjaak
april 6, 2019 12:18

Elk weldenkend mens die zich een beetje verdiept in 9-11 weet dat het officiele verhaaltje 1 grote leugen is. Heeft geen fuck met complotdenken te maken. Het echte complot is bedacht door regeringen en linkse media.

Gast
Godefroy France
april 6, 2019 12:13

BNer, zeer vervelende linkspoot, geeft hoog op van zichzelf, narcist/aandachtshoer/betweter, verteld altijd over “gezien mijn enorme kwaliteiten”
ambieer ik meer woeha woeha,,,, wil ook de politiek in, vind van zichzelf dat ook daar zijn kwaliteiten beter tot uiting kunnen komen ha ha ha hamstergedrag komt vaak voor bij de onzekeren/doemdenkers:complotidioten,,, inderdaad @1202,,,een over het paard getilde gek====== BNer dus

Gast
Teun-Arie Van der Geelen-Coppens
april 6, 2019 12:13

Hij vriest zijn eigen poep in? Eet smakelijk!

Gast
kees
april 6, 2019 12:09

Kan die man weg?

Gast
Trudy
april 6, 2019 12:02

Zeker een halve zool denkt dat ie leuk is over het paard getilde gek

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen