BN’ers vinden Van Koningsbrugge complotgekkie

Bekende Nederlanders vinden dat Jeroen van Koningsbrugge een complotgekkie is. Ze zijn teleurgesteld in zijn interview in de Volkskrant van vandaag. Dat is te lezen op Twitter. Van Koningsbrugge blijkt een hysterische complot- en doemdenker: hij gelooft dat de Amerikanen de Twin Towers zelf hebben opgeblazen en rekent op Venezolaanse toestanden in ons land. Sterren vinden dat de komediant wel heel erg leegloopt en helemaal geen tegenspraak krijgt.

Esther Voet van het opinieweekblad Joods Nederland: “Inderdaad, Van Koningsbrugge is hier helemaal de weg kwijt. Ook al een complotgekkie. Zo jammer.

En Playboy-baas Maarten Bloem: “Jeroen van Koningsbrugge blijkt preppende fantast. En 911 complotgekkie. Benieuwd of dit gevolgen gaat hebben.

Eelco Bosch van Rosenthal van Nieuwsuur vindt het een bizar interview. “Come for het gevriesdroogde eten, stay for de tragische 9/11-kletskoek, zonder tegenspraak.

Volkskrant-ster Sheila Sitalsing ziet daar geen rol voor de Volkskrant: “Tegenspraak lijkt me hier volstrekt overbodig. Of ging je nu toch twijfelen?

Journalistieke vrouw Wouke van Scherrenburg: “Waarom zou je hier tegengas geven? Deze vorm van interview is niet de actualiteit maar het verhaal van de geïnterviewde, heerlijk gesprek ook met t complotdenken.

Schrijver Jan Kuitenbrouwer: “Haha! Hij wordt niet geinterviewd als terrorismedeskundige. (Gelukkig). Maar een subtiele voetnoot dat hij er wat betreft het smeltpunt van staal een ongeveer 38700 graden naast zit, was wel leuk geweest.

Van Rosenthal: “Zoiets. Klimaathoaxers spreken we toch ook tegen?

Schrijfster Aafke Romeijn: “Mensen blijven me maar teleurstellen dit weekend. Eerst Theo Maassen, nu dit weer. Volgende week in de Volkskrant: Eelco die vertelt dat Joris Demmink achter de moord op Pim Fortuyn zit.

Foto: RTL

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Michel
april 8, 2019 09:02

Okee, BN-ers: Esther Voet, Maarten Bloem, Eelco Bosch van Rosenthal, Sheila Sitalsing, Wouke van Scherrenburg, Jan Kuitenbrouwer en Aafke Romeijn??

Kom op zeg. Ik weet niet hoe je ze wel wilt noemen, maar noem ze aub geen BN-er. Hopelijk vinden ze dat zelf ook niet. Noem dit dan maar gewoon…. mensen van de straat of zo.

Gast
Minder of Mirjam
april 7, 2019 10:22

Sowieso is de Volkskrant de meest verschrikkelijke krant van Nederland. Dus verbaast me niets dat er nul kritische vragen worden gesteld. Tenzij het doel was Jeroen van K. compleet belachelijk te maken, dan is hun opzet gelukt.

Gast
Marianne
april 7, 2019 08:48

Het is niet verboden om te onderzoeken, twijfelen en na te denken. Er zijn telkens weer mensen die geld aan oorlogen verdienen of er op een of andere manier beter van worden.

Gast
Geronimo
april 7, 2019 07:45

Heb ik iets gemist ofzo? Is nine one one dan toch geen ins id ej ob gebleken?

Gast
Suntag
april 7, 2019 03:37

25-11-09 14:15
Update: 25-11-09 14:33

AMSTERDAM – Jeroen van Koningsbrugge weet zeker dat er meer is tussen hemel en aarde. Zo is hij ervan overtuigd dat hij in zijn tienerjaren een ufo heeft gezien, zegt hij deze week in JFK.

Toen Van Koningsbrugge negentien was en op zijn zolderkamer in bed lag, zag hij een lichtflits in de tuin. De presentator werd vervolgens volledig ingestopt wakker.

Nee, hij heeft dat niet verzonnen om journalisten te voeren, benadrukt hij in het tijdschrift. “Ik zweer het op alles wat me lief is. En ik weet niet direct of ik ontvoerd ben, maar alles wat die nacht is gebeurd, is totaal onverklaarbaar. Ik maak vaker dat soort dingen mee.”

Doodstil
Een andere kennismaking met het buitenaardse had hij tijdens een bootreis met vrienden in Griekenland. “Ik kon niet slapen en was een beetje irritant foto’s aan het maken van mijn vrienden die op het dek lagen te pitten. Ineens was het doodstil. En ik kijk boven me en er hangt een gigantisch ding boven het schip. Diepzwart, en de lucht erachter was veel lichter.”

Van Koningsbrugge maakte wel foto’s, maar veel is er niet op te zien. “Je ziet gewoon een scherpe rand. Verder niks, want die flitser redde het niet.”

Geesten
In het tijdschrift vertelt de presentator dat hij wel vaker vreemde dingen ziet. “Ik zie ook weleens personen, of geesten dan. En mijn vrouw zegt altijd voor de grap dat ik een halve alien ben, want als ik me verwond, dan genees ik altijd heel snel.”

De JFK met het interview met Van Koningsbrugge ligt vanaf woensdag in de winkel.

Gast
Vivere
april 7, 2019 01:33

Aldus iemand die denkt dat sheeples een woord is.

Gast
Robson
april 6, 2019 23:19

Nogmaals : DOM VOLK

Gast
Ano ava
april 6, 2019 21:14

@steinberg: zet je de volgende keer even je wekker als t weer tijd is voor je pillen?

Gast
Marc
april 6, 2019 19:14

@meneer kaktus: pakte Maassen Bergman aan ? Heb je weer aan de wiet gezeten?

Gast
Thierry Baudet for President
april 6, 2019 19:13

Steinberg, establishment-broodpoot!

Gast
Steinberg
april 6, 2019 19:11

Jeroen is ook een holocaust-ontkenner lees ik zo tussen de regels door. En denkt ook dat de j00dse financiële wereld antiwesters is en vooral linkse politici en partijen steunt.

Gast
Thierry Baudet for President
april 6, 2019 19:05

@Jenny, establishh0er!

Gast
K
april 6, 2019 18:44

Ik weet niet wat Jeroen gebruikt maar volgens mij is hij in een slechte trip blijven hangen,om vervolgens terecht is gekomen in een soort van schizofrenie.

Gast
Carmen
april 6, 2019 18:02

@Remco (niet-j00ds)

Jezus, de Amerikaanse president? Dan noem je me ook een idioot. Die kerel denkt dat kikkers homo worden als je chemicaliën toevoegt aan het water waar ze in leven. Hij denkt dat je känkër krijgt van het geluid van windturbines. Als hij niet in dat officiële verhaal gelooft dan wordt dat officiële verhaal gezien het voorgaande alleen maar aannemelijker.

Gast
Vivere
april 6, 2019 17:57

Lies, laat die Jenny toch. Die gelooft ook dat de aarde plat is. Links laten liggen.

Gast
Lies
april 6, 2019 17:56

@Jenny: waar voor precies?

Gast
Jenny
april 6, 2019 17:54

Dan sta je er nog niet open voor.

Gast
Lies
april 6, 2019 17:53

@Jenny: daar kan ik dus helemaal niets mee met zo’n zweverig antwoord Jenny.

Gast
Jenny
april 6, 2019 17:48

Lies, het lijkt me een fantastische, spannende reis om dat zelf te gaan ontdekken door veel te lezen, verbanden te leggen en kritisch na te denken. Maar dan moet je wel open staan voor nieuwe inzichten en dat vereist onafhankelijk en creatief denken.

Gast
Lies
april 6, 2019 17:47

@Remco: wat is er dan gaande? want ik snap het ook niet? kom eens met iets feitelijks?

Gast
COSA NOSTRA
april 6, 2019 17:47

Straks gaat die linkse tyfus lul ook nog zeggen dat de Holocaust niet bestaat!! De linkse ontkenning is een godspe!!!

Gast
Remco (niet-j00ds)
april 6, 2019 17:46

@Carmen! Je begrijpt niet wat er gaande is in deze wereld. Zelfs de Amerikaanse president gelooft niet in het officiële 9/11 verhaal.

Gast
Jenny
april 6, 2019 17:46

Remco bedoelt politici, onderwijs, media, kunst, zelfs weermannen doen mee met de collectieve indoctrinatie van dat deel van de bevolking dat niet zelfstandig en creatief kan denken.

Gast
Lies
april 6, 2019 17:45

@Jenny: is het voor mij te laat? voor jou ook, of alleen voor mij? vertel?

Gast
Lies
april 6, 2019 17:44

@Remco: jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag?

Gast
Jenny
april 6, 2019 17:43

Als je dat niet in de gaten hebt is het voor jou al te laat Lies. Snurk maar lekker verder.

Gast
Remco (niet-j00ds)
april 6, 2019 17:43

@Lies: snel getypt 😊

Gast
Lies
april 6, 2019 17:41

@Remco: door wie en wat worden wij dan geindoctrineerd?

Gast
Vivere
april 6, 2019 17:41

Robson, het woord sheeples bestaat niet.

Gast
Carmen
april 6, 2019 17:41

De volk? Ben jij geïndoctrineerd met krom Nederlands?

Gast
Remco (niet-j00ds)
april 6, 2019 17:39

Wij Nederlanders zijn de meest geïndoctrineerde volk op aarde. Wij denken bijna allemaal dat politici en bankiershuizen het beste met ons voor hebben. Lachwekkend gewoon.

@Jeroen geweldig dat je er voor uitkomt!

Gast
Remco (niet-joods)
april 6, 2019 17:39

Wij Nederlanders zijn de meest geïndoctrineerde volk op aarde. Wij denken bijna allemaal dat politici en bankiershuizen het beste met ons voor hebben. Lachwekkend gewoon.

@Jeroen geweldig dat je er voor uitkomt!

Gast
Fixit
april 6, 2019 17:38

@Robson

Ik denk eerder dat jij een schijtlijer bent met je aannames. Dat hij anders denkt betekent toch niet dat de groep waartoe hij behoort (welke dat ook zijn mag) hem uitstoot. Misschien gaat dat in jouw kringen zo, maar in de meeste kringen mogen mensen gewoon tegengestelde meningen hebben.

Gast
Robson
april 6, 2019 17:22

Je ziet het in dit godvergeten schijtland , zodra je ff anders denkt , dan al dat kuddevolk (sheeples) , dan hoor je er niet meer bij , ach wij zijn zo goed volkje

Gast
Boate Bjuster
april 6, 2019 16:23

Zembla heeft enkele aspecten van 9-11 uitgezocht. Kijk en huiver.

https://www.2doc.nl/speel~VARA_101134608~het-complot-van-11-september-zembla~.html

Gast
Umfufu
april 6, 2019 15:14

#Neeikmeendeergeenreetvan in 3, 2, 1 ………

Gast
echtwaar
april 6, 2019 14:30

Het lijkt nu wel duidelijk, van Koningsbrugge is totaal gestoord.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 14:22
Gast
BEUK DE BOOM
april 6, 2019 14:19

Als je echt wil weten wat er met Venezuela aan het gebeuren is: kijk The Jimmy Dore Show.

Gast
anonymous
april 6, 2019 14:15

Dit is einde carrière voor Jeroen.

Gast
Jurjen
april 6, 2019 14:08

Sam, pas je op dat je niet van de rand van de aarde afvalt?

Gast
Sabbam
april 6, 2019 14:03

Oh god, daar heb je de domme bn-ers weer. Zijn net kleutertjes. Geloven alles wat ze voorgespiegeld krijgen van de krant. Zelf kritisch denken zit er niet meer in.

Gast
Sam
april 6, 2019 14:01

@arie, jij spoort niet, en sluit jouw ogen voor de realiteit.

Gast
Sam
april 6, 2019 13:59

Jeroen zegt het zoals het is. Nederland had Gaudo nooit moeten erkennen als de ”president” van Venezuela. De man is nooit gekozen en heeft nooit aan de Venezolaanse verkiezingen meegedaan. Nederland heeft het altijd over democratie maar erkent iemand als ”president” van een land terwijl de man nooit door de bevolking van dat land gekozen is. Nederland liet ook meneer van Putten uit St. Eustatius die de verkiezingen daar gewonnen had vallen en zette een marionet voor in plaats. De mond vol van ”democratie” maar toch niet democratisch zijn. Alles om het grote Amerika te dienen.

En wie wat van zegt is gek. Jeroen for president!

Gast
Tim
april 6, 2019 13:57

Interview staat vol met #Dotan oneliners:
– hij heeft 6 maal iemand gered van verdrinkingsdood
– zijn dochter had 9 maal een blaasontsteking, medicatie deed zn werk niet, toen in een bad met thee gezet en het was verdwenen.
– zn dochter hield haar mond dicht voor 2 maanden in US, en sprak opeens vloeiend Engels

Ik ging stuk….

Gast
Baron
april 6, 2019 13:33

Dit zijn dezelfde BNers die allemaal in de Trump Rusland complottheorie geloofden? Complotdenken is weer helemaal hip en dit maal volledig mainstream.

Gast
Woi!ter
april 6, 2019 13:27

Joris Demmink die achter de moord op Pim Fortuyn zit? Dat wisten we toch al lang?

Gast
Godefroy France
april 6, 2019 13:26

Ha Ha Ha Als BNNNNNNers de leden gaan afvallen dan heb je dus begrepen dat je zelfs door hunnie en hullie niet meer als wullie wordt gezien,!!!!
Wij, normaal denkenden vinden jullie zowieso een talentloos groepje nikskunnende aanstellers,,,,, ha ha ha en daar hoor je dus niet meer bij,,,, als acteur stelde je ook geen reet voor,,,, je bent dus te slecht voor alles waar je denkt goed in te zijn,,,, doe maar weer normaal en blijf de brabantse dorpsidioot, dat ben je, dat was je, dat zul je altijd blijven,,,, braderietje hier en daar beetje ingevroren voedsel verkopen,,,, zo komt splinter door de winter,,,, misschien BIJ1 als toevlucht!???!

Gast
RoccoS
april 6, 2019 13:25

Ingestudeerde aandachttrekkerij omdat er weer een programma, theatershow of boek gepromoot moet worden. Volgend jaar komt hij met het verhaal dat hij sex heeft gehad met zijn labrador. Trap er niet in mensen.

Gast
Monica pink.
april 6, 2019 13:23
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen