Karin Swerink nieuwe hoofdredacteur tijdschrift LINDA

De 50-jarige Karin Swerink is de nieuwe hoofdredacteur van LINDA.magazine. Ze valt onder Linda de Mol en Jildou van der Bijl, de creatief directeuren van de mediamerken LINDA. en Net5. Dat heeft de uitgeverij laten weten. Swerink is een gerenommeerd bladenmaker die in haar carrière adjunct-hoofdredacteur was van Libelle, hoofdredacteur van Glamour en tot op heden hoofdredacteur is van modetijdschrift VOGUE. In mei stapt ze dus over naar het tijdschrift van Linda de Mol.

Linda de Mol is heel enthousiast. “We zijn er enorm trots op dat we zo’n geweldige vakvrouw aan ons team kunnen toevoegen. Met haar ervaring heeft Karin bewezen voor alle vrouwen van Nederland mooie bladen te kunnen maken. Zij brengt daarnaast een berg aan kennis mee op het gebied van fotografie. En haar gevoel voor tijdgeest en smaak en haar prettige, nuchtere persoonlijkheid passen perfect bij het merk LINDA.

Jildou van der Bijl geeft haar als hoofdredacteur baantje op. “De afgelopen elf jaar heb ik met ongelooflijk veel liefde, samen met de meest bijzondere en talentvolle mensen, het blad LINDA. en aanverwante specials gemaakt. Met als motto: zonder wrijving geen glans. Van de eerste L’HOMO. met Arie Boomsma op de cover tot de nummers over Me Too, met Michelle Obama of ons recente Kanker-issue.”

Nu het mediamerk LINDA. steeds groter wordt, draag ik vol vertrouwen het algemeen hoofdredacteurschap over aan Karin, die ik ken als bevlogen bladenmaker en inspirerende mediaprofessional. We weten zeker dat het magazine bij haar in goede handen is en kijken ernaar uit om met haar samen te werken, zodat Linda en ik onze aandacht kunnen richten op het verder uitbouwen van de merken LINDA. en Net 5.

Reactie Swerink

Karin Swerink heeft er zin in: “Met pijn in mijn hart verlaat ik mijn VOGUE en het geweldige VOGUE team. We hebben de afgelopen zeven jaar met heel veel liefde en ambitie VOGUE Nederland als merk neergezet, ik zal die periode altijd blijven koesteren. Maar LINDA. is een magisch merk, altijd verrassend, super succesvol, en niet meer weg te denken uit het Nederlandse medialandschap.”

Ik kon deze once in a life time opportunity om aan het roer te staan van dit prachtige merk als bladenmaker dan ook niet voorbij laten gaan. Ook was de klik met Linda en Jildou er gelijk. Ik verheug me enorm op de samenwerking met hen en iedereen die bij LINDA. betrokken is.

LINDA.magazine is met een totaal betaalde gerichte oplage van 224.596 exemplaren per maand de grootste vrouwenglossy van Nederland, meldt de uitgeverij.

Foto: Paul Bellaart

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen