Johnny de Mol eens met meeste standpunten PVV

Johnny de Mol is het eens met het merendeel van de standpunten van Geert Wilders‘ politieke partij PVV. Hij steunt zo’n 60 procent van zijn opvattingen. Dat geeft de SBS 6-presentator aan in de rijdende talkshow van NU.nl. De Mol vindt dat Wilders vaak best zinnige dingen zegt. “De mensen die op PVV stemmen zijn echt niet allemaal racisten. Bij lang en na niet. Zestig procent van wat die man zegt is wel goed. Meer blauw, ouderen. Dat is helemaal niet zo heel gek“, aldus de tv-ster.

Wel vindt hij Wilders een aansteller als het om vluchtelingen gaat. “Het land is verdeeld en dat ziet er voor de toekomst niet zo goed uit. Als het land nu al op z’n kop staat met die paar duizend vluchtelingen die we hebben gezien…”

Er komen alleen nog maar meer vluchtelingen, dus we kunnen er maar beter aan wennen, aldus De Mol. “Dit is nog maar het begin. Dat is niet om bang te maken, maar dan komt het niet door oorlog, maar misschien wel door watertekort of klimaatverandering. Wat we nu hebben gezien is een fractie van wat er nog gaat komen. Op het moment dat er dan zo veel verdeeldheid heerst…”

De Mol is vrij politiek correct. Strookt dat wel met het feit dat hij graag kijkt naar de politiek incorrecte mannen van Veronica Inside? “Ik heb dat te weinig gezien het afgelopen jaar. Ze zijn toch niet veel veranderd in vergelijking met hiervoor? Ze roepen af en toe wat, dan staat het hele land op z’n kop en dan kijken er weer 20 procent meer mensen naar. Het is natuurlijk een mooie act.”

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...