Tina Nijkamp adviseert Net5 om te dopen tot LINDA

Tina Nijkamp, orakel op het gebied van SBS-zaken, adviseert John de Mol toch om Net5 om te dopen tot LINDA. Ze vindt de huidige ambities met de zender te magertjes. Dat geeft ze aan bij frank.news. Talpa Network heeft het blad LINDA ingelijfd en hoofdredacteur Jildou van der Bijl wordt samen met Linda de Mol creatief directeur van Net5. Voorlopig gaan ze maar met één uitzendavond aan de slag. “Dat vind ik een gemiste kans“, reageert de vroegere SBS-baas in een vraaggesprek.

Nijkamp denkt dat de twee dames all the way moeten gaan. “Ik denk dat de kans op succes vele malen groter zou zijn als je de zender LINDA. noemt. Het kan dan echt haar identiteit krijgen, ook qua promo’s en alle andere uitingen.”

Het zou een topzet zijn, meent Nijkamp. “Gezien Linda’s populariteit en sympathie bij Nederlandse vrouwen, denk ik dat de kans groot is dat het een enorm succes zou zijn. Ik begreep dat Linda en Jildou voorzichtig beginnen met het vullen van één avond. Dat vind ik weinig. Wellicht vinden ze het risico nu te groot en gaan ze de zender op termijn LINDA noemen.”

Het idee om Net5 en LINDA. aan elkaar te verbinden is overigens al tien jaar oud, aldus Nijkamp. “Het was een plan van de toenmalige algemeen directeur van SBS Eric van Stade. Hij heeft toen Linda al eens gebeld of ze interesse had Net5 om te laten dopen tot LINDA-zender. Dat wilde ze destijds niet, onder andere omdat ze het te druk had, geloof ik.”

Het frank.news-artikel ‘Zet hem op LINDA: ‘Een vrouwenzender is voor een groot aantal adverteerders interessant” kunt u hier lezen.

 

Foto: KRO-NCRV

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen