SBS 6 wil Herman den Blijker weghalen bij RTL 4

Na onder meer Gordon, Johnny de Mol, Jandino Asporaat, Wendy van Dijk en Linda de Mol wil SBS 6 ook Herman den Blijker weghalen bij RTL 4. Dat heeft de nieuwe Talpa-adviseur Erland Galjaard donderdagavond gezegd in Jinek, waar ze beiden te gast waren. De sterrenstal van RTL 4 wordt behoorlijk uitgedund door het Talpa van John de Mol en de mediamiljardair lijkt nog lang niet klaar te zijn. Nu zijn de pijlen gericht op Herman den Blijker, die een goede relatie heeft met Galjaard.

De televisiebobo is gek op Den Blijker. “Herman is degene met wie ik ooit de eerste televisieprogramma’s heb gemaakt. Ik heb 26 etentjes met hem moeten doen om hem over te moeten halen voor televisie. Toen had ik hem zo ver en toen zei hij na één draaidag: ‘Ik stop ermee.’ Ik zei: ‘Want?’ Hij zegt: ‘Ja, die regisseuse. Ik moet vier keer uit m’n auto komen en daar heb ik geen zin in.’”

Gaat hij Den Blijker ook meenemen naar SBS? “Ik kan niks meenemen. Ik kan hem hooguit vragen. De kans dat ik hem ga vragen is groot“, liet hij doorschemeren.

Den Blijker daarop: “Ik zit nog steeds bij RTL en ik zit vol onder contract, dus daar ga ik niet onderuit komen. De toekomst is nog ver, denk ik, want het contract loopt nog tot einde jaar.”

Foto: KRO-NCRV

36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
J
januari 30, 2019 23:15

BRAAK heeft een goede avond. Lekker schelden onder ieder bericht.
Sterkte met je humeur!

Gast
BRAAK
januari 30, 2019 23:11

Herman is een aso met die onderwereldkop.

Gast
vrijheidsstrijder
januari 30, 2019 17:48

die blijker is wel een echte topcock met zijn zak van hak

Gast
Cees
januari 30, 2019 17:34

Die Herman verkoopt liever Hak in zak. Hoezo topkok?

Gast
Bart
januari 25, 2019 21:38

Het leek er op dat Erland dit alleen maar zei omdat den Blijker tegenover hem zat.
Als het toch gebeurd dan graag terug met Mijn tent is top.

Gast
kim
januari 25, 2019 21:02

haha nog zo,n topper weg, misschien kun ze nu ook een programma maken single bak, een programma waar iemand eerst een taart bakt en zingt, net als danssing wat een flop

Gast
Mark
januari 25, 2019 17:11

Koop tv is uit, behalve HHB dan. Herman nieuwe show dinsdag op 4, weer hooguit 600.000 – 700.000.

Gast
Hdksg
januari 25, 2019 16:29

Heeft herman de h oer het niet te druk met hak reclames en die andere waardeloze dikzak naar plekken reizen om zichzelf te kunnen filmen ??

Gast
ary
januari 25, 2019 15:37

Ze kunnen hem beter naar een of ander land sturen waarvan we niet weten dar het bestaat .

Gast
Chiel
januari 25, 2019 13:17

@west, Vertel! Zonder googelen kom ik op Het zonnetje in huis en Zeg eens a.

Gast
west
januari 25, 2019 12:33

@ RON dat doet RTL ook al jaren alles wat bij de NPO een Succes was , pikten ze zelf in!!

Gast
west
januari 25, 2019 12:31

wacht maar af… er wordt nu puzzelen geblazen voor SBS6 om met een goede programmeringte komen kost een jaartje .,maar dan heb je ook wat
John is niet gek en werkt zijn strategie gewoon uit, en zijn doel is om RTL kapot te maken, wat Youp deed met het Biertje , probeert John met RTL

Gast
Nico Sper de Ma
januari 25, 2019 11:43

Wie ben jij om het oog van John de Mol te beoordelen.

Wel of geen talent…. dit is gewoon lekker shoppen voor John de Mol.
Zelfde wat anderen doen bij de action.. als je teveel geld hebt.

Gast
Anita
januari 25, 2019 11:41

Herman is een tv-kantine imitatie van Gordon Ramsay.

Gast
anonymous
januari 25, 2019 11:40

Waarom? Zoveel kijkers hebben zijn programma’s niet.

Gast
Anita
januari 25, 2019 11:37

@Ray
Dan ben je 1 van de weinigen.

Gast
Ray
januari 25, 2019 11:35

Herman den Blijker is een van de betere tv-chefs van Nederland, en ik zou het leuk vinden om hem weer eens te zien in een programma als Herman Zoekt Chef of Mijn Tent Is Top (vier koppels die elk een nieuw restaurant opzetten).

Gast
japiooo
januari 25, 2019 11:27

WANNEER BEGINT DIE DE MOL NOU EENS TE BEGRIJPEN DAT DIT SOORT ACTIES OP TV BIJ JINEK, KILLING ZIJN VOOR HET IMAGO VAN SBS. EN PUBLIEK MET JE PORTEMONNEE ZWAAIEN EN ROEPEN IK GA JOU KOPEN. HET IS GEWOON TE GEK VOOR WOORDEN. HET ZIJN TOCH HOOP IK NIET ALLEMAAL PROSTITUEES?!!!!

Gast
Peter
januari 25, 2019 11:25

Mooie uitzending gisteren van Jinek. Wel een bijzondere jongen die in die gevangenis had gezeten. De woede straalde ervan af. Wat opviel aan het eind is dat hij, toen Eva opstond om iedereen een hand te geven, direct van tafel ging, zonder haar een hand te geven. Kon je nog net zien.

Gast
Ron
januari 25, 2019 11:25

Daar gaan we al, echt alles van RTL moet maar naar Talpa waardoor daar RTL 6 ontstaat. Ga nou gewoon eens een eigen smoel aan die zender geven i.p.v. te copy/pasten. En Herman hoort gewoon bij het DNA van RTL, die gaat voorlopig althans, nergens heen…

Gast
Dorus
januari 25, 2019 11:21

Geld, geld en nog eens geld. Daar draait het allemaal om. Ook bij Herman..de kachel moet branden.

Gast
liefkleinhertje
januari 25, 2019 11:19

Nou en weer iemand naar de Talpa. Mooi weer spelen maar ondertussen de zakken vol geld spenderen. En wij maar werken. Nou mij niet gezien. Geen mens kijkt nog naar kook en bakprogramma’s. Dus wat wil je? Succes Herman bij de Talpa. Graaier van onze belastingcenten

Gast
shrink
januari 25, 2019 11:00

Herman maakt wel heel fijne koekenpannen en wokken (woks?) en daar wil ik hem voor bedanken!

Gast
erikje
januari 25, 2019 10:57

Dit is nogal uit zijn context getrokken. Jinek vroeg op de man af of Erland Den Blijker bij Talpa zou willen hebben. Als hij nee zou zeggen dan was dat een zeer lullig afwijzing. Jinek pushte een bepaalde kant op en meer was het niet!

Gast
Jantien Visser
januari 25, 2019 10:40

Ik zou zeggen; Meteen naar SBS6 vertrekken, die den Blijker!
We missen niks aan die man. Er zijn zat leukere chefs op kookgebied. Om mooie programma’s te maken én om naar te kijken. Kan Herman mooi bij Talpa/SBS6 hopen dat er ruimte blijft voor een programmaatje voor hem en anders kan ie leuk klessebessen met Erland, zijn grote vriend.

Gast
critikast
januari 25, 2019 10:28

Den Blijker naar SBS. Krijgt hij dan ook een cursus logopedie, zodat we zijn Rotterdams gemompel en binnensmondse gewauwel ook echt kunnen verstaan? Die dikzak is een aanfluiting voor het televisievak !

Gast
MM
januari 25, 2019 10:26

Super , weer zo’n zogenaamde BN-er naar SBS.
Alle zooi wordt gebundeld op een zender.
John bedankt. Ik hoef alleen SBS niet in te programmeren in kom die zooi niet
meer tegen.
Zou je ook alle voetbal etc kunnen kopen en op SBS zetten.
Koop ook die auto cue lezer van DWDD . Als je hem genoeg biedt komt hij wel.
Kunnen we DWDD lekker iedere maand door iemand anders laten presenteren.
Wordt DWDD wat minder Vara-links.
Goed bezig John, ga zo door. En het gaat je toch niet om de kijkcijfers maar om de macht.Kijk eens wat ik met geld kan kopen.

Gast
leon
januari 25, 2019 10:14

Creatieve armoed

Gast
Marianne
januari 25, 2019 10:14

Inpakken dikke blaaskaak.
Lekker naar het sbs-kerkhof.
Opgeruimd staat netjes.

Gast
Roger van Xaveren
januari 25, 2019 10:05

Nog een uitgerangeerd figuur op wie het land al een tijdje is uitgekeken. Goed bezig, Galjaard en De Mol!

Gast
Curryworst
januari 25, 2019 10:00

Nog meer nietszeggende pulptv richting SBS.

Gast
Frans
januari 25, 2019 09:58

RTL komt op deze manier wel heel gemakkelijk van een hoop sores af.

Kunnen ze mooi een nieuwe stap maken met jonge talentvolle mensen.

Gast
Bep
januari 25, 2019 09:56

De besten blijven over bij Rtl…. behalve Linda, de rest mag weg.Zie de kijkcijfers, over 2 jaar zijn ze in vergetelheid geraakt.

Gast
Leo
januari 25, 2019 09:54

Jinek heeft geen zin in kijkersaantal 150k.

Gast
Rob Chevalier
januari 25, 2019 09:51

Waarom koopt De Mol de hele NPO niet op? te beginnen bij Jinek. Dan zijn we van alle gelazer af.

Gast
Leo
januari 25, 2019 09:48

Nog zo’n megatransfer op komst! Hahaha!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen