‘Ochtend Show To Go moet in routine AD-lezer komen’

De Ochtend Show To Go moet in 2019 echt in de ochtendroutine van de AD-lezer komen. Dat zegt hoofdredacteur Hans Nijenhuis in een interview op de Persgroep-site. Het nieuwe dagelijkse online programma van het AD is de toevluchtshaven voor aan lager wal geraakte presentatoren zoals Hidde van Warmerdam en Kees Tol. Ze bespreken elke dag het nieuws met gasten die niet of nauwelijks bij andere media aan het woord komen, zoals opiniediva Angela de Jong

Nijenhuis hoopt dit jaar nog het plekje in de ochtendroutine te veroveren. “We hebben eind 2018 De Ochtend Show to go, dat op werkdagen iedere morgen te zien is op onze site, app en socialemediakanalen. In een kwartier praten we mensen helemaal bij“, legt hij uit.

De krantenbaas vervolgt: “De show moet in het ochtendritueel van onze online bezoekers komen, en in dat van onszelf. Wat het is één ding om het te bedenken en te starten, je moet het wel elke dag waar maken natuurlijk.”

Wat ziet Nijenhuis dit jaar als zijn grootste uitdaging? “Het is een cliché, maar daarom nog niet minder belangrijk: online nieuwe bezoekers aan ons binden maar tegelijkertijd de miljoen huishoudens koesteren die we dagelijks met de krant bereiken.”

Foto: AD

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen