Nieuw laagterecord Filmster Gezocht: 160.000 kijkers

Geplaatst op Thu 25 Oct 2018 om 8:31

De SBS 6-show Filmster Gezocht met Leontine Borsato noteerde woensdagavond een nieuw laagterecord. Er keken vanaf half tien 160.000 mensen (2,9 procent) naar de talentenjacht waarin een acteur wordt gezocht. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar het NPO 1 voor de wind gaat, lopen RTL 4 en SBS 6 dit seizoen al tegen meerdere kijkcijferflops aan. Bij vier gaat het vooral om Screentest en RTL Late Night met Twan Huys, bij zes om Drone Masters en nu Filmster Gezocht.

Filmster Gezocht is nu vier afleveringen onderweg, maar scoort eigenlijk al sinds de eerste aflevering cijfers die genoeg reden zijn om het programma per direct van de buis af te halen.

De eerste drie afleveringen van Filmster Gezocht waren goed voor respectievelijk 196.000 kijkers (3 procent), 207.000 kijkers (4 procent) en 212.000 kijkers (4 procent).

Aan de lead-in kan het niet liggen. De Roelvinkjes: Effe Geen Cent Te Makken trok direct ervoor 543.000 kijkers (8,7 procent) en dat is voor SBS 6 een degelijke score.

Het is de op een na grootste flop van SBS 6 dit seizoen tot nu toe. Alleen Drone Masters met Dennis van der Geest deed het nog slechter.

Dat programma werd na een score van 98.000 kijkers direct van de buis gehaald.

Foto: SBS








28 Reacties op “Nieuw laagterecord Filmster Gezocht: 160.000 kijkers”


  1. Bob

    Wat is er aan de hand met DWDD? 700 duizend kijkers, ongeveer de helft van normale avond

  2. Pim

    Gelukkig gaat het met de T alpa producties in de vooravond wel heel goed! Nog meer van dit aub!

  3. Anoniem

    @Bob: Er was voetbal. Alles scoorde lager in de vooravond.

  4. Boris

    @Bob: PSV speelde om 19.00 uur

  5. Henk

    Je bedoelt Talpa Producties? Mag jouw reactie niet gevonden worden door zoekmachines?

  6. By the way

    Zo zie je dat de low budget producties op RTL en SBS vaak te weinig kwaliteit en kijkers opleveren. Logisch. Tijd voor slimmere keuzes bij de commerciëlen.

  7. Ikke

    @bythe way. Low budget is niet de oorzaak van te weinig kwaliteit. Integendeel! Low budget kan juist leiden tot verrassende, andere, nieuwe keuzes en juist betere kwaliteit. Maar dan moet je wel de creativiteit hebben. Low budget dwingt tot creativiteit. Low budget producties op RTL en SBS laten zien hoe creatief een productie bedrijf werkelijk is. De kijkcijfers zeggen genoeg.

  8. Hengst

    Die smoezelige man van de Jumbo is dan ook niet om aan te gluren.

  9. makkelijk

    Maar volhouden dat t zo slecht gaat met RTL, SBS6 is helemaal dramatisch tegenwoordig. HvN scoort ookk niet meer, was vroeger goed voor miljoen

  10. west the one en te only

    Soms kijk ik met verbazing naar AT5 of andere regionale tv zenders, die mooie telecvisie produkties maken met veel minder geld, en beter dan de grote com. zenders!
    Toegegeven , het zijn geen zenders die zich niet kunnen permiteren om een volledig dag programma te verzorgen, maar wat ze doen , doen ze heel goed , en met passie
    Daar heb ik wel bewondering voor!

  11. Henk

    tja Leontine Borsato, dan weet je LAGE kijkcijfers en niveau niks

  12. west the one en te only

    @ MAKKELIJK Je moet het wel in verhoudingen zien, als er minder wordt gekeken bij RTL
    dan is dat ook bij SBS 6 het geval , De grote boosdoener is Netflix daar heeft iedereen last van! De kijker is in deze altijd de baas, zij bepalen de levensvatbaarheid
    van de com tv zenders, en wat niet rendeert verdwijnt vanzelf !

  13. Ikke

    Netflix de schuld geven is te makkelijk. Het gaat om de content die wordt uitgezonden. De kwaliteit van de content op Nederlandse zenders is vaak ondermaats. Daarom zijn Youtube en Netflix nu koning. Maar als er betere produkties op Nederlandse tv zijn te zien dan weten kijkers die echt wel te vinden. Conclusie: zenders zijn zelf de schuld. Zij programmeren matige content. Waarom krijgen steeds dezelfde producenten budget om matige content te leveren? En waarom zenden zenders matige content uit? Waarom niet veel meer nieuwe bedrijven en nieuwe ideeen de kans geven? Nederlandse zenderbazen moeten in de spiegel kijken en zichzelf de schuld geven. Zij zijn zelf de baas die keer op keer verkeerde ondermaatse beslissingen blijven nemen. Totdat ze ontslagen worden. En dan komt het volgende vriendje aan de macht. Die weer precies dezelfde fouten maakt.

  14. Bart

    @Ikke Juist!

  15. René

    Willemijn zag er geweldig uit in lingerie, laat haar maar winnen!

  16. Sebas

    Het is daar een klotebedrijf aan het worden om te werken. Aantal van die johnpleasers die het werken daar verzieken

  17. Mrk

    En niemand is verbaasd over het feit dat er een half miljoen mensen naar die proleten kijken???

  18. Gerton

    Het echte SBS publiek kijkt niet naar Barca.

  19. hemeltje

    wie kijkt er nu naar die frank lammers?alleen in brabant………

  20. robb

    Het word te goedkoop en te snel gemaakt plus de te grote reclame blokken ,mensen raken gewent aan netflix dat men het niet meer pikt ,waarom niet een reclame blok tussen de programmas en een in het midden ,nu zit je nog geen 10 minuten te kijken en heb je het eerste blok al.

  21. bastiaan

    weer een zgn. BNN-er show, waarin ze weer een of ander kunstje moeten vertonen. Het is zo slecht, we worden hier toch zo langzamerhand mee overspoelt. Zou houden ze elkaar ah werk ten koste van de kijker.

  22. B klein

    Leontien is garantie voor kijkcijferdrama. Is een lege huls geworden. Zou dat iets te maken hebben met marco b. uit t gooi.
    Ook zo’n lege huls. En apart ventje.
    Bij vitesse?? Nee dat wist hij niet.
    Bij TEC?? Nee dat wist hij niet.
    Hoe de film bij oscarnominatie kwam??? Nee dat wist hij niet.

    Maar van de schikking met de belastingdienst wist hij wel.
    Tja……….

  23. Mike

    Waarom geen successen als Rad van Fortuin, Prijzenslag, 5 tegen 5, Deal or No Deal, … terug?

  24. Britt Scholte Lover

    Komt zeker door het mooie weer zoals rtl altijd zegt of nu door de herfstvakantie?
    ze kunnen gewoon niets meer bedenken aan leuke kwaliteits programmas!
    Ik kijk graag naar gtst en haal bijv. Take me Out weer terug en the price is right, dat waren leuke spellenshows

  25. Mark

    Toch best een leuk programma, gisteren stukjes gezien: ze spelen telkens beroemde filmscènes na en met Tim Oliehoek aan het roer ziet dat er best professioneel uit. Maar filmprogramma’s scoren voor geen meter, daarom is het film programma van RTL al jaren geleden naar de middaguren verbannen. Vroeger was het nog wel leuk met Simonskoop, dat was gewoon cult. Soort slow tv, net of je naar Koot & Bie of Glamourland zat te kijken. René Mioch deed het ook altijd goed, die liep half bekend Hollywood plat, was bij letterlijk iedereen kind aan huis. Zoiets zou nu nooit meer kunnen. Met dank aan managers enzo.

  26. max

    ik word gek van de reclameblokken……en ik zal niet de enige zijn…

  27. F.Vandenmeer

    Leotien Borsato vindt iedereen een k*twijf, daarom flopt zoiets!

  28. joep uit tilburg

    leontien, de lage kijkcijfer kampioen van de tv het wordt nooit wat met deze kassajuffrouw van de wibra

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.