‘Heel Holland Bakt te duur voor RTL of SBS’

Geplaatst op ma 30 apr 2018 om 16:00

Een programma als Heel Holland Bakt zou nooit bij de commerciëlen gemaakt kunnen worden. Dat zegt jurylid Janny van der Heijden in HP/DeTijd. Voor een RTL of SBS is amusement als Heel Holland Bakt niet te betalen, zegt de MAX-diva. “Het zou te duur worden. De tijd die wij krijgen om het programma te maken is uniek. De eerste dagen zijn opnamedagen van twaalf tot veertien uur. Dat realiseert niemand zich. Het is zestig uur beeld dat wordt teruggebracht naar één uur tv.

Haar baas Jan Slagter verbetert Van der Heijden: een aflevering duurt slechts vijftig minuten. Het jurylid daarop: “Dat is echt uniek in Nederland.

Niet ieder amusementsprogramma is geschikt voor de commerciëlen, benadrukt Slagter vervolgens. De kijker wil geen Heel Holland Bakt met gepromote producten, stelt hij. ”

Dan krijg je Koopmans bakmeel, Becel braadboter en dan doet Robèrt niet meer mee. Nee, wij werken met échte producten.

Het interview met het tweetal kunt u lezen op de website van HP/DeTijd.

Foto: Roland J Reinders / MAX








33 Reacties op “‘Heel Holland Bakt te duur voor RTL of SBS’”


  1. Nic

    Tsja, Channel 4 heeft ook gewoon “The British Bake-off” format overgenomen omdat het programma zelfs voor de BBC te gortig werd.
    RTL of SBS moet echt wel lukken hoor mensen.

  2. Gordon

    Goh en dan nog zulke ongelofelijke goedkope bagger. Een taartje bakken, zover is Nederland afgezakt. Als je vroeger bij een programmadirecteur kwam met zo idee dan werd je hardhandig verwijderd. gewoon realiteit en nu 2018 afgezakt tot bagger van heel Holland bakt een taartje, wat triest zeg. Kijk liever hoe ik de grote ster jongens van achteren uitwoon, dat is pas tv.

  3. Elvis

    Kent Janny John de Mol dan niet?

  4. Joop55

    Je kan beter bij de Luftwaffe gaan dan naar Heel Holland Bakt kijken.

  5. Simon

    Robèrt promoot anders aardig zijn bakprodukten via de supermarkt … Nogal logisch die sneer naar Koopmans dan. Echt mooi hoor met publiek geld.

  6. Tijmen

    @Joop55

    Vind je jezelf nu een grote, stoere jongen, Joop55, nu je een lekkere idiote opmerking maakt met een vergelijking naar de oorlog?

    Wat een hoop frustratie en jaloezie zul jij hebben zeg. Neem eens een hobby of een jongere vriendin.

  7. Henkie

    Tijmen, dombo, Luftwaffe is gewoon de Duitse luchtmacht.
    De Godwin-adward gaat naar u. Stop maar in uw poepertje.

  8. Bart M.

    Bij RTL en SBS bakken ze sowieso nergens iets van.

  9. Sean

    Ondertussen op het commerciële Vier in België: Bake Off Vlaanderen.

  10. Tijmen

    @Henkie

    Net of ik dat niet weet Henkie, maar wat zal het zalig zijn om weer een hatelijke opmerking naar mij te maken. En anoniem, dat scheelt. Dan lucht het zo lekker op, al die woede en frustraties kwijtraken hier.

    Valt niet mee he, pure verveling van het niets doen op je werk? Het niets te zeggen hebben in het leven en hobbyloos zijn. Pure kwaadheid, dat is het enige dat je nog hebt.

  11. Soepkip

    Tijmen is echt een totale randdebiel.

  12. Tijmen

    @Soepkip

    Een lekkere anonieme internetgebruiker genaamd SOEPKIP is compleet normaal natuurlijk. Heerlijk anoniem mensen uitschelden op het internet. Zoveel frustratie in het leven en in de realiteit mag je niets meer zeggen tegen mensen.

    Dus daarom maar hier, lekker op MC en lekker anoniem. Volledige pure woestheid.

  13. west

    @ NIC dat is niet waar chanel 4 is een overheids tv zender met reclame, maar zonder belastinggeld , hebben meer kijkers en hebben meer geld
    de vergelijking met het veel kleinere RTL NEDERLAND en SBS

  14. Pieter de Vries

    Als het te duur is voor SBS/rtl zegt maar weer dat de publieke omroep geld over de balk gooit voor veel te dure producties. Dat is net zoals veel te veel geld betalen voor de voetbalrechten. Ze mogen de publieke omroep nog meer korten om te stoppen met zoveel geld uit te geven en gewoon niet commercieel nadenken. Het is ook wel erg makkelijk omdat het publiek geld is en je zelf niet hoeft te betalen. Het programma zelf ziet er mooi uit en heb ik ook niets op aan te merken maar het is gewoon veel te duur aangekocht.

  15. west

    Pieter de Vries Voor elk programma zal heus wel een budged zijn, al dan niet aangevuld met eigen geldmiddelen. het is echt niet zo dat er met geld gesmeten wordt! ook de omroepen worden gecontroleerd op alles !!
    en de NPO –de verenigingen dus — hebben wel een verpligte taak stelling waaraan ze moeten voldoen , als de NOS besluit geen sport meer uit te zenden en de NTR geel cultuur , en de Avro Tros geen infomatieve programma`s en de VPRO geen educatieve de NCRV /KRO geen amusement , En de VARA BNN alleen maar muziek zou uitzenden ( dit is natuurlijk wel een voorbeeld) dan worden ze door het CvdMEDIA aardig op de vingers getikt !!

  16. eindregie

    Het is een produktie van Fremantle, 100% RTL dus waar hebben we het over.

  17. Johan

    Henkie is van de poep, pies en plas grapjes, sluit mooi aan bij het niveau van de gemiddelde PVV ‘er

  18. Karel

    Vraag mij af of het werkelijk te duur zou zijn.
    Ze maken elke werkdag een verhaallijn van een uur met Utopia die 24/7 met 200 camera’s word opgenomen.

  19. Kaaskijker

    Ik wordt weer moe van die eigenpijperij, die ophemeling van Omroep MAX door Omroep MAX. Echt, zulke producties kunnen ook bij de commerciëlen gerealiseerd worden maar die willen er niet meer budget in steken. Het hoofdkantoor in Luxemburg wilt op voorhand zwarte cijfers zien. En de salarissen van hun sterren zijn eerder een struikelblok dan dat het betere kwaliteit oplevert. Dan krijg je een valse Gordon naast je tafel staan die seksueel getinte opmerkingen maakt, de boel saboteert en giert van het lachen. Ook leuk maar niet in dienst van de kandidaten.

  20. west

    @eindregie Het zijn ook de meeste RTLkijkers die hier dom reageren !
    weten zij veel hoe de vork aan de steel zit!!

  21. eindregie

    @West: altijd maar dezelfde vooroordelen van jou. 1. Er bestaan helemaal geen RTL kijkers, of SBS kijkers of NPO kijkers. 2. mensen kijken naar wat ze aardig vinden om te zien. 3. Alleen west is helemaal gek op alles van SBS. Sterker nog, afgeven op RTL medewerkers, maar als enkele dan naar SBS verhuizen, dan vindt west het wel opeens mooie programma’s. Hoe dom kan je zijn. 4. Het is niet hoeveel mensen naar een bepaald programma kijken, maar welke doelgroep. En adverteerders het is nu eenmaal zo, houden meer van jonge kijkers dan oudere, niet omdat jongeren meer of minder geld hebben, maar het makkelijker uitgeven en makkelijker zijn om te praten. 5. het is alleen west en west alleen die denkt dat tv een soort van wedstrijd is. Weet jij veel. Talpa verkoopt programma’s aan RTL, RTL aan de publieke omroep. In Hilversum lachen ze om mensen zoals jou. Het is 1 grote familie die het zelf geen plak uitmaakt of het RTL, SBS of NPO is. Maar ja, weet jij veel.

  22. echtwaar

    Een goed en mooi programma maken kost geld, dat willen RTL en SBS niet, zonodig rotzooi op de buis, als het maar niet te duur is.

  23. ad

    Toch is Maxs Dionne Stax te jong en Janny te oud!

  24. Mike

    Onzin. In Vlaanderen wordt het door de commerciële gemaakt.

  25. tommie

    Als ze dan zoveel filmen, laat ze dan de aflevering net als in Engeland 60 min duren, voor meer diepgang en inhoud over de recepten en het proeven. Dat is in NL altijd zo dunnetjes…..

  26. Peter

    NOS schijnt mee te bieden voor de Champions League. Dat zou schandalig zijn. De publieke hebben al veel te veel belastinggeld over de balk geknikkerd voor de EK en WK wedstrijden.

    Hier moet een stokje voor gestoken worden. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

  27. Suomynona

    @ Sean

    Yes. Net als De Mol (ook VIER) en Boer zoekt Vrouw op VTM. Gek dat het daar wel kan, maar ze hier in Nederland zich bij de NPO beroepen op hun ‘publieke taak’ en de ‘authenticiteit’ die bewaakt moet worden van zodra iemand de suggestie geeft dat één van deze programma’s ook prima door de commerciëlen gemaakt kan worden.

  28. Karel

    @Peter

    Inderdaad, zovveel belastinggeld verbrast aan voetbalrechten. Terwijl de publieke omroep dat geld beter in goede ptogramma’s kan steken. Hiervoor moet Shula op dr flik.ker krijgen xanuit Den Haag

  29. Choco114

    Flikker, bedoel je?

  30. Annette

    Dat mens irriteert me. Met haar eeuwige nep-glimlach en haar lelijke stifttandjes.

  31. west

    @ eindregie COM tv zenders gaan zich meer richten op 65 plussers dus jou verhaal klopt niet, de adverteerder op tv is de jongeren doelgroep al lang kwijt

  32. Heel Holland Zuigt

    @Nic, ik weet niet welk vergelijk je wilt maken, maar de BBC is de NPO van Engeland en Channel 4 een RTL of SBS (dus commerciëel) uit dat land, dus jouw opmerking komt zo niet overeen met het Nederlandse TV-landschap.

    Of bedoel je het anders?

  33. gtstfites

    Nu snap ik waarom NPO altijd te kort komt met geld ze geven veel te veel uit.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.