Geheime Dagboek van Hendrik Groen sluit af met record

De Omroep MAX-serie Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen met André van Duin heeft maandagavond afscheid genomen met recordcijfers. De twaalfde en laatste aflevering trok 2,048 miljoen kijkers (38,7 procent) naar de late avond van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de meest bekeken aflevering van het eerste seizoen van Hendrik Groen. Tot nu toe stond het programmarecord op 1,941 miljoen kijkers voor de achtste aflevering uit de reeks.

Gemiddeld wisten de twaalf afleveringen 1,7 miljoen kijkers te bekoren en dat is een behoorlijke prestatie voor een programma dat op de late avond wordt uitgezonden.

Het lijkt zo goed als zeker dat er een tweede seizoen van de serie komt, heeft André van Duin al her en der door laten schemeren. “Ik spreek Jan Slagter natuurlijk wel eens en die wil ook heel graag, maar dan moet het toch nog wel over een hoop schijven en ik denk dat, áls er een tweede serie komt, dat eerder in 2019 zal zijn dan daarvoor“, zei hij onlangs in De Telegraaf.

Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen is de zoveelste kijkcijferhit van Omroep MAX. De omroep van Jan Slagter begint zo’n beetje hofleverancier van kijkcijferkanonnen te worden.

Foto: MAX, Elmer van der Marel

15 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Arie
januari 10, 2018 11:12

Een serie waarvoor je thuisblijft.

Gast
arie
januari 9, 2018 18:31

Met ontroering naar gekeken.
Eindelijk een Nederlandse serie die top is, zo ook de acteurs.

Wel hoop ik dat, als er een nieuwe serie komt er wel een beetje meer vrolijkheid bij komt. Bij de laatste 2 afleveringen waren wel erg droevige gebeurtenissen, die helaas in een tehuis gebeuren, maar er wordt ook heel veel gelachen daar hoor.

Typisch ook dat het verplegend personeel er wel erg slecht vanaf kwam, met chagrijnige, bazige en arrogante verzorgers met een typische directrice boven de Balkenende norm! Is de praktijk ook zo?
Er zijn ook goed hoor!

Gast
Egbert
januari 9, 2018 17:32

Bij Radar was de ondertiteling of constant achter of helemaal weg. Waardeloos.

Gast
Japie
januari 9, 2018 16:14

Klopt aan de ondertitelingen moet hard aan gewerkt worden. Is een ondergeschoven kindje geworden.
De serie is geweldig en wordt hopelijk vervolgd.

Gast
Take
januari 9, 2018 15:29

@toxilogic

De ondertiteling voor slechthorenden is bij de NPO altijd bizar slecht. Ik vraag me echt af welk bedrijf dat doet. Keken gister De Lama’s Back In Action terug en de ondertiteling was weer één opeenstapeling van fouten. “Stukkie terug” wordt ondertiteld als “fucking terug”, gabberhouse wordt omschreven als rap, en “Dave” wordt in de ondertiteling “teef”. En dit is slechts één greep uit één programma.

Gast
Erik
januari 9, 2018 15:09

Top serie. Hopelijk inderdaad een seizoen 2. Binnenkort eindelijk het 4e seizoen van dokter deen

Gast
Dirk
januari 9, 2018 13:29

Kees de vries je hebt groot gelijk. Persoonlijk vind ik kees Hulst een prima acteur, ook André van duin zag je eens van een heel andere kant. En geen vreselijke reclames er tussendoor. Daarna de avond heerlijk afgesloten met jinek.

Gast
toxilogic
januari 9, 2018 13:14

Was bij mijn slechthorende moeder, prima programma hoor maar de ondertiteling voor slechthorenden was bizar (en onnodig) slecht.

Gast
Shadow1100
januari 9, 2018 12:16

Rijk de Gooyer? Die speelde toch altijd zichzelf? Maar ja, dat deed tie ook heeeeel goed.

Gast
David
januari 9, 2018 12:06

Ook ik heb genoten van deze prachtige serie en niet alleen André van Duin maar de hele cast speelde prachtig, vooral Kees Hulst. Zoals ik weleens aangeef dat ik niks meer met televisie heb heeft dit mij voor het eerst in vele jaren kunnen bekoren. Het begint er steeds meer op te lijken dat de NPO op zowel 1, 2 en 3 heer en meester is en dat de commerciële zenders het nakijken hebben. Maar ja, gezien de bagger die ze uitzenden is dat niet zo verwonderlijk. Ook op de radio is de NPO goed op stoom, behalve 3FM dan. Alleen één commerciele zender staat nog bovenaan.

Gast
Bart
januari 9, 2018 10:57

@Kees de Vries Dat was het ook. Rijk de Gooyer is bijvoorbeeld de beste acteur die Nederland ooit gehad heeft. Waar blijft een serie en/of docu over hem?

Gast
Ron
januari 9, 2018 10:50

Geweldig mooi slot. Op naar een volgend seizoen!

Gast
kees de Vries
januari 9, 2018 10:42

Buitengewoon mooie serie. Echt klasse. Geweldige acteurs. Vergelijk die oude garde nu eens met al de bekende no no’s als die Jeroen van Koningsbrugge. Ze zeggen wel eens vroeger was alles beter maar ik begin er echt in te geloven.

Gast
boris
januari 9, 2018 09:25

Werkelijk prachtige slotaflevering. Zeer geslaagde serie die mooi laat zien hoe je op je oude dag ondanks toenemende ongemakken er toch nog wat van kan maken.

Gast
Mevrouw van ter Vis
januari 9, 2018 08:11

Ik heb gisteren wel gekeken, maar wist niet meer waar de TV stond en ik ben niet dement, maar soms ook weer wel. Weet iemand waar en wie ik nu ben? Ik heet dan wel Van Ter Vis, maar ik kijk op een kip. Alleen op zondag dan. Kusjes van mij. O nee niet van mij, want ik besta niet, want ik lig vastgebonden in een inrichting, die net is afgebrand.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen