Nicolette van Dam geen publiekstrekker op Net5

Het nieuwe Net5-gezicht Nicolette van Dam is vooralsnog geen grote publiekstrekker. Het tweede seizoen van Kitchen Impossible, dat ze heeft overgenomen van Arie Boomsma, begon woensdagavond met 250.000 kijkers (4,1 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Net5 was met Kitchen Impossible de achtste top-tienzender op prime time. Onder meer speelfilms op RTL 7 en Veronica wisten op hetzelfde moment meer kijkers te bekoren.

Kitchen Impossible vormt een uitzendavond met Van Dams andere programma Vtwonen: verbouwen of verhuizen, waarmee ze enkele weken geleden haar Net5-debuut beleefde. Daar keken ditmaal 237.000 mensen (4,2 procent) naar.

De Net5-avond werd om half elf afgesloten door de Victoria’s Secret Fashion Show, die 130.000 kijkers (3,5 procent) scoorde.

Net5 spreekt van een ‘mooi begin’ voor Kitchen Impossible met 6,1 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep 20 tot 54-jarigen, met een uitschieter van 8,3 procent in de doelgroep vrouwen van 20 tot 49. Vtwonen scoorde 6,2 procent in 20 tot 54 jaar.

De lingerieshow van Victoria Secret deed het prima onder vrouwen van 20 tot 49 jaar (6,9 procent), maar was vooral in trek bij jonge mannen van 20 tot 34 jaar met maar liefst 13,5 procent marktaandeel. “Hoe kan het ook anders“, grapt Net5.

Al met al zette Net5 in de commerciële doelgroep een avondmarktaandeel van 6,5 procent neer en was ze daarmee naar eigen zeggen de vierde zender van Nederland.

Foto: Nick van Ormondt/SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen