Kookshow Dumpert is succes: ‘Alleen HHB populairder’

De GeenStijl-videosite Dumpert heeft in juni een deal gesloten met tv-producent Warner Bros (voorheen Eyeworks) over het ontwikkelen van videoformats. Het eerste resultaat daarvan is DumpertEten, dat vorige week in première ging en nu al ruim 600.000 keer bekeken is. Dat hebben beide partijen laten weten. Paul van der Maesen van Warner Bros vindt het veelbelovend: “Plots maken we, op Heel Holland Bakt na, het meest bekeken kookprogramma van Nederland. Dat is de nieuwe realiteit.

Van der Maesen is verantwoordelijk voor Little Bros, het digitale label van Warner Bros. Deze tak werkt aan diverse projecten voor online zenders als Dumpert. Warner Bros-baas Sander Emmering zegt: “De première van onze film Ron Goossens, Low Budget Stuntman was live op Dumpert te volgen, zo zijn we met elkaar in gesprek gekomen. We zijn blij dat we die samenwerking doorzetten.

Presentator René van Leeuwen van DumpertEten stelt dat de Dumpert-kijker graag unieke content wil. “Onder onze doelgroep blijft de vraag naar Dumpert producties onverminderd groot en we willen daarbij graag zowel kwaliteit als kwantiteit leveren, maar wel met behoud van het authentieke Dumpert gevoel.

Dumpert biedt al ruim tien jaar nieuwswaardige, opmerkelijke en memorabele video’s en kent een grote populariteit onder voornamelijk mannen. De meeste video’s en visuals op het platform worden door bezoekers zelf geüpload. De video’s op Dumpert worden maandelijks 160 miljoen keer bekeken waarvan 70 procent via mobiel.

De eerste twee afleveringen van DumpertEten staan nu online. Na de zomer volgt de volledige serie. Hierover zijn beide partijen in gesprek met adverteerders.

DumpertEten kunt u bekijken op de website van Dumpert.

Foto: Dumpert

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen