‘Julius Jaspers niet meer geloofwaardig na tv-reclame’

Julius Jaspers, bekend van culinaire programma’s bij RTL en SBS, is zijn geloofwaardigheid verloren door zijn tv-reclame voor Remia Fritessaus. Dat zegt Teun van de Keuken, presentator van Keuringsdienst van Waarde, in zijn column in de Volkskrant. In zijn eigen barbecuebijbel schrijft Jaspers dat échte mayonaise uit ‘niets meer dan ei, azijn, mosterd, zonnebloemolie, peper en zout’ bestaat, maar hij maakt nu op televisie reclame voor een saus die uit de fabriek komt.

Van de Keuken wijst erop dat er in de Remia-saus ook nog allerlei conserveermiddelen, kleurstoffen en toegevoegde suikers zitten. “Ach, ach ach, Julius Jaspers, waarom nu toch? Hij gooit in één klap alles wat hij aan culinaire geloofwaardigheid had, te grabbel voor een reclame voor Remia Fritessaus.

Elke chef haalt zijn neus op voor fabriekssauzen, aldus Van de Keuken. “Jaspers maakt reclame voor een product waar hij zelf niet achter staat.

Het is riskant voor zijn carrière, denkt de NPO-presentator. Hij herinnert zich Cas Spijkers, die ooit twee Michelinsterren had, maar wiens carrière compleet bergafwaarts ging nadat hij ging koken met pakjes op RTL 4.

Ook Herman den Blijker, die reclame maakt voor Hak, moet volgens hem oppassen. “Je kunt niet én pleiten voor zelf koken met goede, verse ingrediënten én fabrieksmaaltijden aan de man brengen.

Het is veel beter om werk en reclames gescheiden te houden, zegt Van de Keuken. Ali B die reclame maakt voor T-Mobile of Jan Smit voor Pearle doen het een stuk slimmer, meent hij.

De Volkskrant-column ‘De reclamewet van Teun: als je reputatie je lief is, houd je werk en reclames strikt gescheiden’ kunt u lezen op de website van de krant.

Foto: SBS/Elvin

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen