‘Men gaat niet hele leven YouTube-filmpjes kijken’

Foto: RTLChristian Van Thillo, eigenaar en CEO van De Persgroep (AD, Volkskrant, Qmusic), is niet zo pessimistisch als het gaat om ‘oude’ media als papieren kranten en lineaire televisie. Dat laat hij blijken in een interview met HP/DeTijd. Van Thillo gelooft niet in de ondergang van traditionele media, waar zijn bedrijf groot in is. “Zo’n vaart zal het niet lopen, denken we, getuige de grote krantenovername die we in 2014 in Nederland hebben gedaan“, zegt de mediabaas.

Er blijft altijd behoefte aan bepaalde mediamerken, aldus Van Thillo. “Hoe groter de jungle aan keuzes en de overload aan informatie, hoe meer mensen nood hebben aan geborgenheid, vertrouwen en een gids. Dat geldt voor informatie, maar ook voor entertainment: je gaat je niet je hele leven lang amuseren met YouTube-filmpjes van drie minuten.”

Hij verwacht niet dat de ‘oude’ media-industrie de nieuwe staalindustrie wordt. “De essentiële vraag is of er in de toekomst nog behoefte zal zijn aan wat je bedrijf aanbiedt. Dat is, in ons geval: het informeren, entertainen en inspireren van lezers, luisteraars, kijkers en surfers.”

Valt dat weg, willen mensen binnen 20 jaar alleen nog maar een-op-een met elkaar communiceren? Ja, dan worden we inderdaad zoals de staalindustrie“, besluit hij in het tijdschrift (via Blendle).

Foto: Mtcv at Dutch Wikipedia

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen