Dagbladen kritisch over NPO 1-show Jörgen Raymann

De tegenvallende kijkcijfers van NPO 1’s nieuwe zaterdagshow De Kleine Lettertjes van Jörgen Raymann wekken weinig verbazing op bij de tv-recensenten van het AD en NRC Handelsblad. Ze zijn beiden niet echt onder de indruk van de televisieshow. Dat is vandaag te lezen in de kiosk. Tv-recensent Angela de Jong van het AD is snoeihard. “Dit is zo’n voorbeeld van te haastig in elkaar geflanst amusement, dat ik tegenwoordig helaas vaker tegenkom bij de publieke omroep“, zegt ze.

Dit is half-half, vindt De Jong. “Het programma wekt de indruk dat het niet te veel mocht kosten en half af op het scherm is gekwakt in de veronderstelling dat er toch niemand kijkt. Wat feitelijk klopt, maar dat komt toch echt door de geboden kwaliteit.”

Het programma is een soort Dit Was Het Nieuws, maar dan over juridische vraagstukken in plaats van over actualiteit. “Heel publiek verantwoord, want daar steken de kijkers wat van op. Alleen schort het jammerlijk aan de uitwerking. De kwesties zijn vaak te dun om een discussie op gang te brengen“, zegt ze in de krant (via Blendle).

Tv-recensent Hans Beerekamp van NRC Handelsblad denkt er ongeveer hetzelfde over. Hij spreekt van ‘een weinig doordacht format’. “De huidige vorm hangt te veel in tussen een netmanager die zo breed mogelijk amusement nastreeft en makers die er toch nog iets inhoudelijks in willen stoppen. Dat gaat zelden goed, ook in de kijkcijfers.

En de kijkcijfers vallen voor De Kleine Lettertjes niet mee. “500-600.000 op NPO1 zaterdagavond is zelfs in de zomer te weinig“, zegt hij in zijn column (op de NRC-site).

Foto: KRO-NCRV

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen