Peter de Mönnink weet niet of hij bij Sanoma blijft

Peter de Mönnink, CEO van SBS Broadcasting en Sanoma Nederland en België, weet niet hoe zijn eigen toekomst eruitziet nu Sanoma zijn tweederde belang in SBS verkoopt aan mede-eigenaar Talpa. Dat zegt hij in gesprek met Adformatie. Het mediabedrijf van John de Mol wordt nu volledig eigenaar van SBS, dus de zendergroep zal een nieuwe directeur krijgen. Wat gebeurt er nu met De Mönnink? “In de eerste plaats: ik heb voor mezelf nog niet helder wat ik ga doen.

De Mönnink, die in de zomer van 2014 directeur van zowel Sanoma als SBS werd om de brug te slaan tussen Sanoma en Talpa, weet niet wat de gevolgen zijn voor hem. “Dat weet ik oprecht nog niet. We gaan nu een periode in tot de closing. We krijgen de reguliere processen, zoals de ACM die er over moet oordelen. Dan krijg je ook het vraagstuk: hoe gaan we dat bemensen?

Hij maakt zich daar geen zorgen over. “Ik ben daar heel relaxed in. We gaan in de komende periode bekijken wat het betekent.”

De Mönnink heeft onder meer hard gewerkt aan een intensievere samenwerking tussen de Sanoma-merken en de SBS-merken. Dat is niet in één keer kapot, denkt hij. “Over de crossmediale omgeving die we hebben gecreëerd, maak ik me niet zo veel zorgen. We gaan vormen van alliantie onderzoeken en ik denk dat hier de logica gaat winnen. Van daaruit ontstaat iets heel moois voor de markt.”

Als de waarde die we kunnen creëren voor de adverteerder helder is, volgt de rest vanzelf. Die consistentie is er. Over een aantal maanden hebben we helder met welk team Sanoma verdergaat.”

Het Adformatie-interview met Peter de Mönnink kunt u lezen op de website van het mediavakblad.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen