‘Jan Smit irritantste BN’er in een tv-reclame’

Jan Smit is dit jaar de winnaar van de Loden Leeuw voor irritantste bekende Nederlander in een televisiereclame. Hij kreeg 33 procent van de stemmen. Dat heeft Antoinette Hertsenberg maandagavond bekendgemaakt in haar programma Radar. Smit bleef met zijn Pearle-reclame zijn collega-BN’ers Ruben Nicolai en René Froger voor. Nicolai kreeg 28 procent van de stemmen met zijn Youfone-spot en Froger kreeg 21 procent van de stemmen met zijn XL-S Medical-spot.

De Volendamse zanger vindt het ‘een hele eer’ dat hij de Loden Leeuw krijgt. “Ik kan er niet echt wakker van liggen. Als je meedoet, wil je winnen, toch?

Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg maakte de drie kanshebbers maandag bekend in RTL Boulevard, waar ze te gast was via een liveverbinding. Ze werd niet heel hartelijk ontvangen door Beau van Erven Dorens. Onlangs uitte hij nog felle kritiek op haar.

De prijs voor de meest irritante reclame gaat naar Tele2 met De Ouderen Van Tegenwoordig. Zelden won een commercial met zo’n grote meerderheid: 48 procent.

De volledige uitslag staat op de website van Radar.

Foto: Avrotros

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen