Jan Slagter niet blij met verplicht inloggen NPO Gemist

Foto: MAXJan Slagter, de flamboyante directeur van omroep MAX, is niet blij met de plannen van NPO om inloggen verplicht te maken op de terugkijkwebsite NPO Gemist. Dat laat hij weten in zijn column in MAX Magazine. Slagter vindt dat je op internet wel erg veel informatie prijsgeeft. “Bijna gedachteloos klik je op ‘accepteren’ als websites en apps vragen akkoord te gaan met de voorwaarden of cookies te mogen installeren. Zo geef je bijvoorbeeld Facebook toegang tot al je adressen“, legt hij uit.

De omroepbaas merkt dat hij bij het kopen van een boek gelijk suggesties krijgt voor het kopen van andere boeken. “Netflix werkt ook al zo met tv-series en films en de NPO gaat dat ook invoeren.”

De NPO wil meer weten, aldus Slagter. “Gebruikers van Uitzending Gemist moeten dan persoonlijk inloggen en krijgen op basis van hun eerdere kijkgedrag andere programma’s voorgesteld. Het komt klantvriendelijk over, maar wat gebeurt er met de data die wij allemaal vrijgeven; de websites en locaties die we bezoeken, de advertenties waarop we klikken…”

Slagter vraagt zich af wie er voor zorgt dat data niet in de handen komt van ‘verkeerde partijen, commerciële bedrijven of Big Brother-overheid’.

Misschien moet MAX maar ’s een programma maken over de gevolgen van het te grabbel gooien van onze privacy.”

– See more at: http://spreekbuis.nl/blog-jan-slagter-privacy-te-grabbel#sthash.YwaDyjGR.dpuf

Meer in Omroep MAX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen