SBS 6 ziet kijkcijfers stijgen in eerste kwartaal 2016

SBS 6 is 2016 goed begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaar noteerde de familiezender een marktaandeel van 9,8 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 54-jarigen, een stijging van 13 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2015. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Vooral in maart deed SBS 6 het goed. Het station kon in deze maand een kwart van alle avonden vullen met voetbal. Het aandeel steeg van 9,2 procent in maart 2015 naar 10,6 procent in maart 2016.

SBS 6 scoort nu al tien maanden op rij beter dan in dezelfde maanden een jaar eerder. Volgens de tv-zender is dat niet alleen te danken aan het voetbal, maar ook aan nieuwe programma’s als Mr. Frank Visser Doet Uitspraak, Graf Zonder Naam en De Meldkamer.

Ook vaste waarden als Hart van Nederland, Shownieuws, Utopia en Undercover in Nederland hebben volgens SBS een zeer behoorlijke bijdrage geleverd.

SBS 6 blijft veel nieuwe programma’s introduceren. De zender heeft een spannende week voor de boeg met de start van de nieuwe titels De Vreemde Eend, Met De Deur In Huis, Zullen We Een Spelletje Doen en Wat Een Poppenkast.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen