Bridget in Hollywood sluit af met recordaantal kijkers

Bridget Maasland heeft haar eerste serie voor Net5, Bridget in Hollywood, zondag afgesloten met een recordaantal kijkers. De vijfde en laatste aflevering was goed voor 321.000 kijkers en 6,3 procent marktaandeel, wat maar liefst 66 procent boven Net5’s laatste weekgemiddelde ligt. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Bridget in Hollywood kende een moeilijke start, maar zat na een aanpassing van het uitzendtijdstip in de lift omhoog. Net5 laat weten zeer tevreden te zijn.

Volgens Net5 deed de laatste aflevering het niet alleen prima in de algemene doelgroep, maar ook in de commerciële doelgroep. Onder 20 tot 54-jarigen zette Maasland 8,2 procent marktaandeel neer en bij vrouwen tussen de 20 en 49 jaar zelfs 9,4 procent. “Een mooie afsluiting van de reeks dus“, zegt een woordvoerster.

De eerste drie afleveringen van Bridget in Hollywood stelden enigszins teleur met respectievelijk 239.000, 166.000 en 190.000 kijkers. Daarop besloot Net5 het programma op te schuiven van 21.20 uur naar 22.15 uur.

Die verschuiving leverde al direct resultaat op. Aflevering vier scoorde 245.000 kijkers en zondagavond werd met de slotaflevering dus de 300.000 kijkers-grens gepasseerd.

Bridget in Hollywood was daarmee de Net5-uitzending met het hoogste marktaandeel én kijkersaantal van de avond. De op een na meest bekeken Net5-uitzending was de prime time-film The Princess Diaries 2 met 281.000 kijkers en 4,1 procent marktaandeel.

Aankomende zondag begint Net5 om 20.30 uur met het nieuwe programma De Wereld Rond In 6 Stappen. Maasland vormt samen met Patty Brard een kandidatenkoppel in één van de afleveringen.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen