Jan Jaap: ‘Weg met Jan Smit bij Televizier-gala!’

Jan Jaap van der Wal denkt dat het hoog tijd is dat AvroTros Jan Smit aan de kant schuift als presentator van het Gouden Televizier-Ring Gala. Dat heeft hij gezegd in RTL Late Night. Smit kreeg na de late editie wat kritiek te verduren vanwege zijn platte grappen. “Zullen we afspreken dat het festival volgend jaar gepresenteerd wordt door iemand die wel eens een grap heeft verteld en dat niet voor de allereerste keer doet met grappen die geschreven zijn door zijn Volendamse achterneef?

Van der Wal denkt dat een komische presentator een beter idee is. “Gewoon goede grappen bedenken en iemand die dat op een goede, leuke en scherpe manier doet. Zullen we dat afspreken?

Smit grapte in oktober tijdens het gala dat Eva Jinek niet meer met de slang van Freek Vonk wil spelen. “Zei je dat nou echt?“, reageerde Dennis Weening, die door Smit geïnterviewd werd.

Walgelijk, vond RTL’s tv-baas Erland Galjaard het. “Ik vond het vreselijk dat Jan Smit bij het Televizier-Ring gala over Eva Jinek zei dat ze niet meer met de slang van Freek wil spelen. Dat je denkt: ik loop de zaal uit.

51 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
variabel
januari 4, 2016 08:01

Ach, Jan Jaap, de pot verwijt de ketel. Nee, dán deQual, die heeft pertinent en zeker weten helemaal gelijk. Jan Smit is een karikatuur aan het worden, een karikatuur van zichzelf. Daar hebben we toch niemand voor nodig om ons dát ongenuanceerd te vertellen. Gelukkig Nieuwjaar voor allen!

Gast
Daantje
januari 3, 2016 18:05

Izzy Delphine is de ideale vrouw voor de presentatie. Google haar en je bent het met me eens….of niet. Maar een man met smaak kiest voor Izzy.

Gast
magere marc
januari 3, 2016 13:37

Geenstijl heeft geen toegevoegde waarde. Behalve dan voor fabrikanten die maagzuurremmers verkopen.

Gast
Joost
januari 3, 2016 13:22

@wim mijn heeft aan mannelijke aandacht geen gebrek; prima toch. Alleen ze zoekt mannen met smaak en kunde….helaas je valt dus af.

Gast
Daan
januari 3, 2016 12:03

Tijl Beckand moet het gewoon gaan presenteren

Gast
Robopec
januari 3, 2016 11:13

@Vin

Ja, want Geenstijl bewijst keer op keer weer hoe betrouwbaar ze zelf zijn.

Gast
Ruud
januari 3, 2016 11:05

Grappige reacties allemaal, beter dan de inhoud van het artikel

Gast
Anoniem
januari 3, 2016 10:09

@Dequall Het zit je allemaal erg hoog begrijp ik. Je hoeft maar 2 dingen te doen dat is niet kijken naar die programma’s en niet luisteren naar die muziek en je hebt er de rest van je leven helemaal geen last van.

Gast
Pake, Ljouwert
januari 3, 2016 08:22

Is er nu werkelijk niemand die DeQuall duidelijk maakt dat hij een zielig figuur is?

Gast
wappy
januari 3, 2016 08:06

@Anonymousm, die jan jaap moet zijn kop houden, denkt dat hij zelf grappig is wat totaal niet zo is.

Gast
DeQuall
januari 3, 2016 02:30

Inderdaad, Jantje Smit moet weg! Bij welke omroep dan ook! De palingsound komt mij mijn strot uit en dat geldt ook voor vele anderen in het land. Dat hij dan ook zo nodig moet presenteren moet een uiting zijn van vroegtijdige dementie bij de programmabaas die dit heeft goedgekeurd. Een weldenkend mens zou dit namelijk niet eens in zijn kop halen!

Meneertje Smit vertelde laatst tijdens het spelen met Legoblokken, dat hij zijn talenten wil ontplooien en meer wil doen op tv. Die gedachten heeft de dochter van wijlen André Hazes ook! Ook zij kan helemaal niet zingen* maar wordt ze door deze en gene (Jeroen van der Boom) aangezocht een nummer te vertolken. Als zij dan haar strot in gang zet dan kun je goed indenken hoe het is als Jantje Smit een poging waagt (meer is het niet) een liedje te zingen. Afgrijselijk!

Nee, in Hilversum moet ze een stelregel hanteren dat je of zanger bent (of daar voor moet doorgaan) óf presentator, maar niet allebei! En zeker niet Jantje Smit!

* = Ook haar broertje, Andre Hazes jr weet niet wat zingen is! De ouwe André kon zingen! En dat meen ik oprecht! Maar zijn kinderen leven in de waan dat zij dat ook kunnen! Wie helpt hen (en vooral tv-kijkend Nederland) realiteitszin bij te brengen? Zodanig dat zij zelf tot de conclusie komen dat zij alleen maar teren op de naam Hazes die ze hebben meegekregen bij de geboorte maar dat het daarmee echt ophoudt! Junior doet zijn vader ook geen eer aan om zijn liedjes te vertolken of een zogenaamd duet met zijn vader ten gehore te brengen! Ook hier weer zal het Jeroen van der Boom zijn die hem voor dit broddelwerk vraagt…

Is er dan niemand binnen de familie Hazes die dit allemaal kan verbieden? En in het verlengde daarvan, is er niemand in Volendam en wijde omgeving die Jantje Smit duidelijk maakt dat hij direct stopt met presenteren?

Gast
Vin
januari 3, 2016 01:27

Robopec
zaterdag 02 januari 2016 om 19:46

Rechtse mensen zijn juist gelukkiger, de zuurheid moet je toch echt op links zoeken.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/10/gelukkig_rechts.html

Gast
Edwin
januari 3, 2016 00:44

Ik gun het Caroline Tensen wel dat gala een keer te laten presenteren. Dat kan ze wel met zoveel ervaring. En als je er dan wat humor bij wil, kun je er altijd iemand als een soort van reporter erbij zetten. Naar mijn mening vond ik Martine Bijl begin jaren 90 nog de beste als gastvrouw.

Gast
Jochem
januari 2, 2016 22:11

Je leeft in een waanwereld.

Gast
Kaaskijker
januari 2, 2016 22:07

Dan geloof je me niet. Ook prima. We zien wel wie er gelijk krijgt.

Gast
Jochem
januari 2, 2016 21:10

@Kaaskijker

Tuurlijk joh, complotdenker.

Gast
Karel
januari 2, 2016 21:01

Jan Jaap Van der Kwal heeft gesproken en mag hopen dat niemand
luistert !
Zelfs op de radio is hij lelijk en zo niet grappig.

Gast
Rogier, Amsterdam
januari 2, 2016 21:01

@ Kaaskijker: hoe kan RTL dit gala nu overnemen? Het is het Gouden TELEVIZIER Gala, dat sinds oprichting verbonden is aan het omroepblad van de AVRO. RTL kan alleen een soortgelijk gala organiseren, maar kan dat nu ook makkelijk zonder goedkeuring van AVROTROS. Dan noem je het gewoon anders.

Gast
Kaaskijker
januari 2, 2016 20:34

Dure aangekochte series hebben het lastig in het Netflix-tijdperk. RTL zet in op live-evenementen. Dus ook dit soort gala’s. Het trekt sterren en buzz. De roddel-tv kan er dagen vooraf en achteraf op teren. Exclusiviteit met de interviews. Etc.

Gast
Kaaskijker
januari 2, 2016 20:27

Beste mensen, opletten!
Na Albert Verlinde en Erland Galjaard is het nu Jan Jaap van de Wal die meent dat het gala en de presentatoren op de schop moeten. Waarom komt er zoveel kritiek vanuit de RTL amusementshoek? Juist ja, … vul maar in. RTL wilt HEEL graag het evenement overnemen. Voor dat je het weet wordt het onder je gat weggerausd.

Jarenlang hadden RTL-sterren en personeel ook “kritiek” op de salarissen bij de NPO. De kranten namen dat verlekkerd over. U en ik deden mee. Inmiddels weten waarom. De kritiek was vooral bedoelt om de publieke sterren als Paul Witteman en Mathijs van Nieuwkerk met miljoenencontracten los te weken. Paul de Leeuw (tijdelijk) en wat anderen hebben de overstap gedaan.

Let maar op, het zit zó gewiekst in elkaar!

Gast
Robopec
januari 2, 2016 19:46

Cabaret is vrijwel altijd links. Komt omdat rechtse mensen totaal verzuurd en niet grappig zijn. Veelzeggend…

Gast
Timmy
januari 2, 2016 19:41

Jan Jaap is een linkse wegkijk kwal, behoort tot het gutmensch cabaret.

Gast
magere marc
januari 2, 2016 19:30

Zelfs wanneer koentje serieus genomen wordt door zijn rechter, niet sLinkse, hand denkt hij aan vluchtelingen.

Gast
wim
januari 2, 2016 19:27

Ik pak je wijf, Joost. En ze vindt het heerlijk!

Gast
Joost
januari 2, 2016 19:22

@wim beetje slap om zo’n persoonlijk kenmerk hier te benoemen. Je zal wel een enorme loser zijn.

Gast
magere marc
januari 2, 2016 18:17

@RichardXXVII
zaterdag 02 januari 2016 om 18:11

Ben het 100% met je eens.

Gast
RichardXXVII
januari 2, 2016 18:14

@18:11

Kap eens mij naam te kapen, wordt wel heel zielig nu.

Gast
RichardXXVII
januari 2, 2016 18:11

Jan Smit is een vies rechts mannetje, dat is vast zo’n enge PVV’er.

Gast
Anoniem
januari 2, 2016 17:56

Ik heb nog nooit in mijn leven moeten lachen om een grap van Jan Jaap! De vele pogingen die hij heeft gedaan om host van een humoristische (late night) show neer te worden. Ongelooflijk slecht was dat! Room 101, De Bovenkamer, Comedy live, De Nederlandse Daily show, Panache allemaal geflopt! Ik vind Jan Smit wel een goede presentator maar hij is bij het Televisiergala misschien niet helemaal op zijn plek. Wel zie ik hem reen grote zaterdagavond show doen. Wat mij betreft doet Maxim Hartman of doen Joep van Deudekom en Rob Urgert volgend jaar de presentatie van het gala. Overigens vind ik dat de presentatie van het Gouden Loekie gala ook al jaren niet door een gewone presentator moet worden gedaan. Wat mij betreft vanaf volgend jaar door Harry Piekema en Cora van Mora.

Gast
Marc E. Putto
januari 2, 2016 17:36

Het opmerkelijke is dat Jan Smit (naast een mediocre presentator) eigenlijk een middelmatige zangert is (net als Borsato trouwens), maar door o.a voldoende airplay jaar in jaar uit en een goede populaire uitstraling is het heel wat geworden. Tja zo gaat dat in Neerland.

Gast
magere marc
januari 2, 2016 17:07

Zeker drie keer per dag in bed neemt koentje zichzelf serieus.

Gast
wim
januari 2, 2016 17:05

En dat de man met Nederlands grootste hazenlip.

Gast
Martijnjdd
januari 2, 2016 16:36

Alles beter dan Jan Paling Smit.

Gast
Joep M
januari 2, 2016 16:30

@Schommelstoelwaanzin;
Ja laten we Anniko van Santen het presenteren.
Iemand die met een grote heppie de peppie grijns al het leed in Opsporing Verzocht staat te verkondigen!

Gast
Anoniem
januari 2, 2016 16:26

Jan Jaap van de wal in de sloot.
Nee Jan Smit is prima . Is veel leuker als niet alles vlekkeloos verkoopt

Gast
piet
januari 2, 2016 16:21

Voor mij hoeft dat hele doorgestoken kaart programma niet meer op TV te komen.

Gast
Bep
januari 2, 2016 15:29

Jan was bar slecht,die moeten ze niet meer nemen.

Gast
Ko.en
januari 2, 2016 15:23

Deze sLinkse puber snapt duidelijk niet dat je beter Jan Smit kunt hebben dan een vluchteling. Denken is Japie vreemd.

Gast
Rogier, Amsterdam
januari 2, 2016 15:18

Van mij hoeft dat gala helemaal niet door een grappenmaker gepresenteerd te worden, maar wel graag door iemand met een beetje niveau en niet zo’n volkse jongen met die platte, makkelijke grappen. Het was schaamteloos en blaartrekkend.

Gast
echtwaar
januari 2, 2016 15:05

Helemaal mee eens. Het punt is: Jan Smit is helemaal geen presentator, of althans een hele slechte, maar hijzelf en AvroTros schijnen niet te willen begrijpen.

Gast
Pepernoot
januari 2, 2016 15:00

95 procent rotzooi onzin van NPO en commercielen ingedrukte schijfjes kunnen ze beter ophangen aan een boom .
Allemaal zijn het gewoon ordinaire geldopvreters waar de belasting betalers altijd de dupe van worden .
Op boodschappen zitten ook belasting Vehoging Toegevoegdewaarde Commerciele TV rotzooi

Gast
Anoniem
januari 2, 2016 14:57

echt een blamage om zo’n gala door Jan Shit te laten presenteren

Gast
Marco
januari 2, 2016 14:49

Jan Smit kan beter helemaal zijn mond houden met die kermismuzal en dat afschuwelijke tenenkrommende Volendamse accent

Gast
Insider
januari 2, 2016 14:45

Caroline Tensen kan het dit jaar mooi gaan presenteren. Tenminste een normale presentator die zo’n show kan dragen!

Gast
Ketjap
januari 2, 2016 14:44

Wie wordt eigenlijk de nieuwe vaste presentator van EditieNL?

Gast
Schommelstoelwaanzin
januari 2, 2016 14:37

Ik heb nog nooit moeten lachen om de grapjes van Jan-Jaap. Maar het niveau van Jan Smit is ook beroerd. Laat Anniko Van Santen dat gala toch presenteren. Of Minoesch Jorissen, inmiddels de 50 gepasseerd maar nog altijd een topwijf als je het mij vraagt.

Gast
rens
januari 2, 2016 14:28

De televizierringGala moet gewoon gepresenteerd worden door Paul de Leeuw, man met humor, staat van dienst en uiteraard ook winnaar van de Ring en dat samen met goeie vriend Cornald Maas.. Maar idd niet meer Jan Smit, te formeel en die man moet gewoon blijven zingen, al kan hij dat ook niet echt, dus dan maar dat

Gast
denny
januari 2, 2016 14:28

Eens

Gast
Anoniem
januari 2, 2016 14:24

Jan Jaap mag het van mij zelf doen, samen met Art.

Gast
Blackcurrent
januari 2, 2016 14:20

100% mee eens.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen