Forse investeringen bezorgen Discovery topjaar

Foto: SBSDiscovery Networks Benelux heeft een topjaar achter de rug: 2015 was het beste jaar ooit voor de zendergroep. Dat heeft ze laten weten in een persbericht. Het record is veroorzaakt door ‘forse investeringen in de zendergroep’, aldus Discovery. “Zoals de aankoop van verschillende lokale rechten voor de sportzender Eurosport, de lancering van de vrouwenzender TLC in Vlaanderen en meerdere lokale producties voor zowel Discovery Channel als TLC“, legt een woordvoerder uit.

Discovery is extra in zijn nopjes met zijn groei, omdat het gerealiseerd wordt in een markt die steeds voller wordt en waar veel verschuivingen in kijkgedrag te zien zijn. In Nederland eindigt de zendergroep op een marktaandeel van 6,4 procent in de doelgroep 20 tot 49-jarigen en in Vlaanderen op 3,0 procent (onder 18 tot 44-jarigen).

Alco de Jong, baas van de zendergroep, wijst vooral op het succes van Eurosport. “In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met 16 procent gegroeid.”

We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten. Komend jaar continueren we onze focus op de aankoop van nog meer lokale rechten voor Eurosport en verhogen we het aantal lokale producties voor TLC in de Benelux.”

Zowel Discovery Channel als TLC hebben in 2015 nieuwe lokale producties ontwikkeld. Zo was bij TLC het programma ‘Linda Ontdekt… Sex en Escorts’ met Linda Hakenboom te zien én de documentaire over het transgenderkoppel Louisa & Rosanna.

Op Discovery Channel werd Wildlife Conservation met Laurens de Groot uitgezonden.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen