Telegraaf met twee online tv-zenders

Telegraaf Media Groep (TMG) wil in 2016 twee online tv-kanalen starten: een 24/7 nieuwskanaal vanuit De Telegraaf en een 24/7 sportkanaal vanuit Telesport. Dat heeft het mediabedrijf vanmiddag aangekondigd tijdens een presentatie in de Heineken Music Hall. Momenteel biedt De Telegraaf aan zijn lezers al diverse video’s aan waarin de actualiteit wordt besproken. Naast deze on demand-content komen er dus ook live tv-kanalen, waarvan de invulling op dit moment nog niet bekend is.

De TMG-presentatie ging over de nieuwe strategie van het bedrijf. TMG maakt een beweging van het aanbieden van ‘general interest’ content via één centraal platform (De Telegraaf) naar ‘special interest’ informatie via haar hoofdmerken. Dat gebeurt via het kanaal en op het moment dat de kijker kiest.

TMG-baas Geert-Jan van der Snoek: “We leven en werken in een digitale wereld, waarin het tempo heel hoog is – dit tempo zullen wij minimaal matchen.

De merken van TMG zijn De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW, de regionale dagbladen – zoals Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad – en Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio.

Het is niet meer mogelijk om te reageren onder artikelen van Mediacourant. Voor meer informatie bekijk dit artikel.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Welk trio ziet u graag meedoen aan de knikkershow Marble Mania?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Meest gelezen in januari

Alle artikelen
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen