SBS begint nieuw tv-seizoen goed: +6 procent

Zendergroep SBS heeft de best bekeken septembermaand sinds 2011 afgesloten. De tv-zenders SBS 6, Net5 en Veronica kwamen gezamenlijk uit op 21,8 procent marktaandeel in de doelgroep 20 tot 54 jaar, tegenover 20,5 procent in september 2014, een stijging van 6 procent. Dat heeft SBS laten weten. De concurrentie scoorde wisselend. “De NPO groeide uit naar 24,9 procent (september 2014: 23,3 procent) terwijl RTL terugviel naar 32,2 procent (september 2014: 35,0 procent)“, aldus SBS.

Het is nu vier maanden op rij dat de resultaten van SBS boven de vergelijkbare maandcijfers van 2012, 2013 en 2014 liggen, aldus de zendergroep.

De grootste bijdrage levert vlaggenschip SBS 6. Die groeide van 9,5 procent in september 2014 naar 11,0 procent de afgelopen maand.

Ook bij SBS 6 was dit de beste septembermaand sinds 2011 en lagen de laatste vier maanden de scores boven die van de afgelopen jaren.

Onder meer K3 zoekt K3, Thuis op Zondag, Dokter Tinus, Shownieuws, Hart van Nederland, Utopia, Masterchef Australië en het voetbal (Champions League en KNVB Beker) hadden bovengemiddelde marktaandelen.”

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen