Reclamecampagne ten spijt: Empire trekt 32.000 kijkers

Het tweede seizoen van de Amerikaanse serie Empire is dinsdagavond met slechts 32.000 kijkers begonnen op FOX, goed voor 0,5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. FOX had een enorme reclamecampagne ingezet om de serie onder de aandacht te brengen. De zender liet het hele land behangen met billboards, huurde Glennis Grace in om een Empire-liedje in te zingen dat in première ging op Radio 538 en liet in Amsterdam zelfs een gouden Empire-tram rondrijden.

Tot slot probeerde FOX ook nog ‘viral’ te gaan door Glennis Grace zingend in de Empire-tram te zetten. Dat leverde volgens de YouTube-video huilende passagiers op.

Uiteindelijk was Empire het tiende meest bekeken FOX-programma van de dag. Het meest bekeken FOX-programma was de komedieserie The Middle.

The Middle trok in de vooravond 67.000 kijkers (1,2 procent).

Meer in FOX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen