BrandDeli-zenders groeien flink in juli

Zendergroep BrandDeli, dat bestaat uit de televisiezenders van Discovery, FOX en Viacom, heeft in de julimaand groei laten zien. Het avondaandeel in de doelgroep 20 tot 49-jarigen was 11,3 procent, een groei van 22 procent ten opzichte van vorig jaar juli. Dat heeft een woordvoerder van het mediabedrijf laten weten. Van de dertien lineaire BrandDeli-zenders lieten 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID en TLC groei zien in de commerciële doelgroep.

Kinderzender Nickelodeon groeide in zijn doelgroep 6 tot 12-jarigen (tijdvak 6 tot 21 uur) tot 18,1 procent marktaandeel. “Mede door het succes van nieuwe programma’s als Erecode en ALVINNN!!! and the Chipmunks en klassiekers als SpongeBob en Huis Anubis is de zender weer de kidsmarktleider in juli.

Als niet alleen naar de avond, maar naar de gehele dag gekeken wordt, ligt het commerciële marktaandeel van BrandDeli nog hoger, namelijk 17,6 procent. Dat is ruim 17 procent hoger dan vorig jaar juli, vooral vanwege de groei in de avond.

Onder Millennials (13 t/m 34 jaar) werd in juli zelfs een marktaandeel van 24,6 procent behaald. “Waarmee BrandDeli de marktleider binnen deze jonge doelgroep is.

Zelfs in deze zomermaand wisten de zenders nog meer dan 86 procent van de Millennials te bereiken.”

BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels.

De organisatie representeert dertien lineaire en digitale tv-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen