René Froger woest over ophef om Jumbo-reclame

René Froger is boos over de ophef die is ontstaan over de drie minuten durende tv-reclame van Jumbo. Dat heeft hij vanmiddag laten weten aan het AD. Met de reclame zet Jumbo zich in voor het goede doel, maar volgens critici had de supermarkt van het geld dat de reclame kostte héél veel gezinnen kunnen helpen. “Het is weer typisch Hollands en verschrikkelijk jammer om hierover te gaan zeiken“, zegt een ‘ronduit emotionele’ Froger, die een hoofdrol speelt in de commercial.

Froger vindt de kritiek onzinnig. “De reclame van Jumbo speelt in op de armoede en eenzaamheid waarvan nog altijd op grote schaal sprake is in Nederland. Het is een goede zaak dat het concern dat doet. Het bedrijf had rond de kerstdagen ook als actie kerstrollades in de aanbieding kunnen gooien.”

In plaats daarvan besteedt Jumbo aandacht aan het goede doel. “Het bedrijf heeft waanzinnig veel geïnvesteerd om die doelen via een commercial onder de aandacht te brengen. Dat verdient geen kritiek, maar een grote pluim.”

Het raakt Froger vooral dat er kritiek is op het feit dat de deelnemende BN’ers een ‘onkostenvergoeding’ hebben gekregen. “Het ging per persoon om een klein bedrag. Verbazend dat sommigen daar iets op tegen hebben. Het is zó Hollands om over zoiets te gaan zeiken. De critici die hoog van de toren blazen zouden eens achter hun pc’s vandaan moeten komen en zich zelf inzetten voor goede doelen.

Stop met negatief reageren en denk eens wat beter na. En ga zelf eens een dagje meelopen met bijvoorbeeld een organisatie als de Voedselbank. Niet zeiken, maar kratten vullen! ”

Nederland laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien door een goed initiatief neer te sabelen.’

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen