‘Het gaat heel erg lekker bij Veronica’

Foto: EOFilms en series hebben Veronica tijdens de November Premièremaand zijn op één na beste november ooit bezorgd. Dat heeft het tv-station vandaag laten weten. Het bewijst volgens zenderbaas Carter Duong dat traditioneel, lineair tv-kijken onder jongeren nog springlevend is. “Gek genoeg zijn uitgerekend Amerikaanse films en series via digitale wegen makkelijk elders te krijgen, dus als je ergens  desertie van tv-kijkers zou verwachten, dan is het op dit vlak“, vertelt hij in NRC Handelsblad.

Volgens Duong is het duidelijk wat de jongere kijker wil: ‘keigoeie megamovies en de grootste hitseries’. “We hebben onszelf neergezet als autoriteit: als Veronica zegt dat het een megamovie is, dan geloven we dat. Het gaat heel erg lekker bij Veronica. We hadden een fantástische november.

In Veronica’s jongerendoelgroep 20 tot 34-jarigen was het station in november maar liefst acht keer de tweede grootste zender van Nederland. In deze doelgroep behaalde de zender een marktaandeel van 8,5 procent.

Ook in de brede doelgroep 20 tot 54-jarigen weet Veronica de kijkers te boeien. “Met een marktaandeel van 7,2 procent is dit de best scorende novembermaand in de geschiedenis van Veronica wanneer je 2011 – het jaar waarin Veronica de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal uitzond – niet meetelt.”

Vooral de Harry Potter-serie, die voor het eerst in zijn geheel in de goede volgorde te zien was, was in trek bij de kijkers van de November Premièremaand. De grote finale van de Harry Potter-serie, The Deathly Hallows: Part 2, trok maar liefst 719.000 kijkers naar de zender.

Tijdens de SBS Presentatie 2015 vorige week kondigde Carter Duong al aan in het nieuwe jaar weer terug te komen met zowel de goed scorende Meimaand Filmmaand als de November Premièremaand.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen