Kijkcijferhits duwen Patty Brard afgrond in

De trouwsoap van Patty Brard op SBS 6 is vrijdag volledig ingestort tegenover de kijkcijferhits van NPO 1 en RTL 4. De derde aflevering scoorde maar 266.000 kijkers en 4 procent marktaandeel. Dat blijkt vandaag uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het zijn dramatische cijfers voor Brard, die door SBS 6 op een onmogelijk tijdslot is gezet. Recht tegenover kijkcijferhits Flikken Maastricht op NPO 1 en The Voice of Holland op RTL 4 is er nauwelijks eer te behalen door een derde partij.

Flikken Maastricht was goed voor dik 1,6 miljoen kijkers, terwijl The Voice of Holland 2,3 miljoen kijkers aan zich wist te binden.

Patty’s Big Fat Ibiza Wedding begon twee weken geleden, toen er relatief weinig concurrentie was, met 512.000 kijkers en 8,3 procent aandeel. Ook dat was al een voorzichtige score.

De start van The Voice of Holland leidde vorige week tot een daling van het aantal kijkers van 32 procent: er keken 350.000 mensen, goed voor 5,4 procent aandeel.

Nu ook Flikken Maastricht weer terug op de buis is, heeft Brard nog eens 24 procent aan kijkers verloren.

Andy & Melisa, dat na de trouwsoap van Brard te zien was, scoorde 439.000 kijkers en 6,7 procent marktaandeel.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen