SBS-baas: ‘NPO kan beter stoppen met Nederland 1’
De Publieke Omroep kan beter stoppen met Nederland 1 dan met Nederland 3. Dat zegt programmadirecteur Remko van Westerloo van SBS in De Telegraaf. Er is veel discussie over de toekomst van Nederland 3. “Juist van Nederland 3 valt een zender te maken die iets toevoegt, bijvoorbeeld door zich echt op jongeren te richten. Dat kost wel tijd. Nederland 1 daarentegen lijkt op tal van punten op de commerciële omroep wat programmering betreft, al is de kijker wel een stuk ouder dan bij RTL en SBS.“
Veel critici vinden dat Nederland 3 niets toevoegt, maar daar denkt Van Westerloo dus anders over. “Wat mij betreft kan het derde net blijven bestaan en zou de NPO beter Nederland 1 kunnen sluiten.”
“De publieke omroep moet aanvullend zijn op de commerciëlen. Want als je zo ongeveer hetzelfde doet is dat zonde van de belastingcenten.“
De Publieke Omroep kan beter stoppen met Nederland 1 dan met Nederland 3. Dat zegt programmadirecteur Remko van Westerloo van SBS in De Telegraaf. Er is veel discussie over de toekomst van Nederland 3. “Juist van Nederland 3 valt een zender te maken die iets toevoegt, bijvoorbeeld door zich echt op jongeren te richten. Dat kost wel tijd. Nederland 1 daarentegen lijkt op tal van punten op de commerciële omroep wat programmering betreft, al is de kijker wel een stuk ouder dan bij RTL en SBS.“