‘Hoe komt Erland Galjaard aan zulke shirts?’
Erland Galjaard kan zich niet kleden, schotelt de kijker te veel reclame voor en denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft. Dat is het oordeel van de AD-lezer, blijkt vandaag uit de mailpagina van de krant. Het AD laat drie lezers reageren op het interview met de RTL-baas in de krant van maandag. “Waar haalt directeur Galjaard zijn shirts vandaan?“, zegt H. Schepman uit Delft. “Het is te hopen dat zijn aanstaande echtgenote Wendy van Dijk hem beter gaat kleden. Moet deze man op de voorpagina?“
Arie reageert op de uitspraak van Galjaard dat RTL beter aanvoelt wat er speelt in de samenleving dan de Publieke Omroep. “Dan moet het hem ook wel bekend zijn dat mensen ontzettend afknappen op de vele reclamemomenten bij de commerciële omroep“, zegt hij.
Bij sommige films is er elke tien minuten reclame, meent Arie. “Dan kijk ik die film niet af. Wat een verademing is het dan om naar een publieke zender te kijken“, aldus de lezer, die benadrukt dat de kijker niet alleen de publieke omroep, maar ook de reclame bij RTL betaalt.
C. Schreurs uit Winterswijk ergert zich ook aan Galjaard. “Zo’n man meent echt dat hij de wijsheid in pacht heeft. Wat een negatieve instelling heeft hij ten opzichte van zijn concurrent NPO.”
“Ook die goed scorende programma’s als Boer Zoekt Vrouw, Spoorloos of Radar die het beter doen dan RTL-uitzendingen zitten hem dwars“, besluit Schreurs.
Galjaard zegt in het interview dat hij ervan baalt dat RTL altijd te maken heeft met vooroordelen en dat de media zo veel aandacht besteden aan zijn huwelijk met Wendy van Dijk.