StartUp scoort ’s middags nog slechter dan Tekst TV

Het naar de middag verplaatsen van de BNN-kijkcijferflop StartUp heeft de soap als verwacht nog meer kijkers gekost. Na 32.000 kijkers op maandag en 11.000 kijkers op dinsdag, zaten er woensdag 17.000 mensen klaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. StartUp wordt nu elke werkdag om 15.30 uur uitgezonden op Nederland 2. Zelfs in de middag zorgt de soap voor een dip. Tekst TV trok woensdag direct ervoor 24.000 kijkers, terwijl het Journaal erna 45.000 kijkers deed.

Tot vorige week was de soap nog dagelijks om 19.30 uur te zien op Nederland 3, maar het miljoenenverslindende tv-project scoorde erbarmelijk slechte kijkcijfers. In de laatste uitzendweek keken er 60.000 mensen en dat is extreem weinig voor zo’n duur programma op een grote tv-zender.

De Lama’s is sinds maandag te zien als opvolger van StartUp. Na 207.000 kijkers op maandag, keken er dinsdag en woensdag 191.000 en 226.000 mensen.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen