RTL-baas: ‘SBS voor adverteerders minder interessant’

Foto: Nick van OrmondtSBS wordt voor adverteerders steeds minder interessant. Dat zegt RTL-programmabaas Erland Galjaard vandaag op Volkskrant.nl. SBS worstelt nog altijd met lage marktaandelen en dat zien ook de adverteerders, aldus Galjaard. “Voor adverteerders worden ze natuurlijk steeds minder interessant. Je hebt de publieken, RTL en een pakket aan kleinere succesvolle zenders als National Geographic en TLC, en daar vallen zij dan toch een beetje buiten nu“, zegt hij.

Vooral in het weekend, als RTL topscores behaalt, geeft SBS niet thuis. “Wij scoren nu al een jaar of vier zo goed op vrijdag en zaterdag; op een gegeven moment geeft men het op, want die programma’s die ertegenover stonden, kosten natuurlijk ook een hoop geld.

SBS heeft haar huidige positie vooral aan zichzelf te danken, denkt Galjaard. “Toen zij het voor het zoveelste seizoen Popstars kozen, ontwikkelden wij The Voice. Daar waar SBS koos voor wéér Uri Geller of Het Beste Idee van Nederland, deden wij juist iets nieuws.

Galjaard spreekt van een ‘ernstig probleem’. “Ze zijn de kijker verloren omdat die niet meer weet wat ze daar kunnen verwachten. Dan krijgen ze weer een sketchprogramma, dan weer shownieuws, dan weer een afvalprogramma, dat snappen mensen niet.

Het is ook niet makkelijk om dingen te vinden als die bij ons al zo goed lopen.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen