RTL 4 stijgt fors in commerciële doelgroep

Het marktaandeel van RTL 4 in de voor adverteerders belangrijke doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar is in de maand september flink gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. RTL 4 kwam uit op 20,9 procent, terwijl dat vorig jaar september 18,9 procent was. “En dat terwijl de concurrentie daalde, Nederland 1 van 16,0 naar 12,7 procent en SBS 6 van 10,7 naar 8,5 procent“, licht een zegsvrouw van RTL toe.

De meest bekeken uitzending was te zien op de vrijdagavond: The voice of Holland trok op 13 september ruim 2,7 miljoen kijkers, goed voor een zenderaandeel in de doelgroep van maar liefst 53,7 procent.

Ook de zaterdagavond is ijzersterk, Wie Ben Ik?, Ik Hou van Holland en Dit Was Het Nieuws scoorden zenderaandelen van respectievelijk 28,5, 33,0 en 28,5 procent.

Nieuw op de zondagavond was de serie De Man Met De Hamer, dat van start ging met een ‘hele mooie’ 1,4 miljoen kijkers, aldus RTL. “Doordeweeks wisten Een Dubbeltje Op Zijn Kant en Uitstel Van Executie een nieuw all time high record te vestigen: 1,6 miljoen en 1,4 miljoen kijkers.

Ook RTL Late Night wordt genoemd in het persbericht. “RTL Late Night bereikte in de tweede maand een piek van 1,2 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 28,2 procent in de doelgroep van RTL 4.”

In totaal 15 titels van RTL 4 kwamen in september boven de 1 miljoen kijkers uit.

Ook RTL 5 en RTL 8 deden het in september aanzienlijk beter dan in dezelfde maand vorig jaar.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen