Beste seizoensstart ooit voor Discovery Channel
Discovery Channel heeft haar beste seizoensstart ooit achter de rug. In september kwam de zender uit op 5,1 procent marktaandeel in de doelgroep mannen van 20 tot 49 jaar, een record voor deze maand. Dat heeft de zender laten weten. Zenderbaas Alco de Jong is trots. “Het is bij iedereen bekend dat alle zenders in september starten met hun nieuwe programma’s. Daarom vind ik het extra bijzonder dat we met Discovery Channel zo’n mooi marktaandeel hebben behaald.“
In vergelijking met september vorig jaar is Discovery Channel in haar doelgroep 55 procent gegroeid. “Het laat zien dat de kijker ons duidelijk weet te vinden en we met onze mannenzender een sterke positie innemen in het zenderlandschap.”
In deze mannendoelgroep was Discovery Channel de zesde zender van Nederland en daarmee laat ze onder andere concurrenten RTL 5 en Veronica achter zich.
In de afgelopen maand viel één programma extra op, namelijk de natuurserie North America met de voice-over van Rutger Hauer. Deze serie bereikte van eind augustus tot eind september in totaal 2,4 miljoen kijkers, aldus Discovery.