RTL 4 wijt lagere score in mei aan Songfestival

RTL 4 verloor in mei terrein in haar doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar. De oorzaak ligt bij het Songfestival en de Champions League. Dat heeft RTL vandaag laten weten. RTL 4 ging van 20,4 procent zenderaandeel in april naar 18,7 procent in mei. “Dat is vanwege het Eurovisie Songfestival en de Champions League-finale weliswaar een kleine daling, maar de familiezender staat nog ruim boven de nummer 2 (Nederland 1 met 15,6 procent) en nummer 3 (SBS6 met 8,4 procent).

Goede Tijden, Slechte Tijden wist de hoogste scores te noteren met bijna 2 miljoen kijkers en een zenderaandeel in de doelgroep van 34,6 procent op 22 mei. “X Factor bereikte prime time het op een na hoogste zenderaandeel: 30,2 procent op 10 mei.

Andere toppers waren volgens RTL 4 de tv-shows De Jongens tegen de Meisjes, The Comedy Factory, Jouw Vrouw Mijn Vrouw VIPS, Buch in de Bajes en Van der Vorst ziet sterren.

Voor Peter van der Vorst, die woensdag zijn laagste kijkersaantal sinds 2010 had, heeft RTL een hele regel over. “Zijn programma verhuisde van de late vrijdagavond (na The voice of Holland) naar prime time op woensdag en bewees daar op eigen benen te kunnen staan.

Naast deze zeven titels, waren er nog acht RTL 4-programma’s die meer dan een miljoen kijkers wisten te trekken: Aaf, Help, M’n Man Is Klusser, RTL Nieuws, RTL Boulevard, Editie NL, CSI: New York, Obese en Hotter Than My Daughter.

In de brede doelgroep (iedereen van 6 jaar en ouder) is RTL 4 de tweede zender van het land. Nederland 1 is namelijk bijna elke avond het meest bekeken tv-station.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen