Linda de Mol vond het tijd voor nieuwe show

Foto: Roy BeuskerLinda de Mol heeft bijna 5,5 jaar lang alleen maar Ik Hou Van Holland en Miljoenenjacht gepresenteerd voor RTL 4, maar sinds kort is ze te zien met de nieuwe show Weet Ik Veel. En dat werd tijd, vindt ook de tv-ster zelf. “Ik Hou Van Holland en Miljoenenjacht zijn al jaren twee vaste waarden op televisie. Dat is heel fijn, maar je moet vervolgens niet achterover gaan leunen. Het kan zijn dat mensen er genoeg van krijgen. Als iets heel succesvols ineens niet meer scoort, heb je een probleem.” 

Bovendien vindt Linda ‘het leuk om nieuwe dingen te ontwikkelen’. “Ik wil al jaren een algemene kennisquiz maken. Triviant was leuk, maar dat is al jaren geleden van de tv verdwenen. Je hebt nu alleen de IQ Test en dat is maar één keer per jaar.

Linda ziet wel dat Weet Ik Veel niet net zo gezellig is als Ik Hou Van Holland. “Dat kan niet, want ik moet tempo maken. 70 vragen is best veel. Het is echt een quiz en niet ‘lang leve de lol’, zoals bij Ik Hou Van Holland. Maar tussendoor is er wel tijd voor een grap. We hadden eerst 100 vragen, maar dat bleek te veel.

Wel is het weer een tv-show voor het hele gezin, vindt ze. “Het moet kinderen aanspreken. Zij bepalen tenslotte waarnaar er tegenwoordig wordt gekeken. Dat ken ik ook uit mijn eigen gezin. Ik heb zelf vaak gedacht: shit, ik wil nu eigenlijk iets op het ander net zien. Maar dan ga ik toch niet in mijn eentje ergens anders tv zitten kijken.”

Weet Ik Veel begon twee weken geleden met ruim 2,3 miljoen kijkers, zakte vorige week naar bijna 2 miljoen kijkers en beleeft vanavond haar derde aflevering, om 20.30 uur op RTL 4.

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
KoalaNL
maart 24, 2013 12:53

@ Olga
Ik heb de allereerste aflevering van die zgn quiz toch wel zeker 15 minuten volgehouden. Ik vind er geen ene fuck aan. Ik mis die app trouwens niet, want ik heb geen apps. ook geen smartphone. Maar de meeste reakties gingen over een app die niet werkte, waardoor die kijkers blijkbaar afhaakten.
En ik kan afhaken zonder app. LOL

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 12:12

Nog een paar seizoenen en mensen zijn die botoxkop zat en kijken niet meer

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 11:01

Linda laat in haar eentje ons aller 1 miljard kostende PO weer een vreselijke harde wind ruiken. :lol:

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 10:37

Ik als volidioot en ietwat zwakzinnig CO-fanboi ben weer ook ontsnapt uit het gesticht voor geestelijk gestoorden. :lol:

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 10:32

Zag gisteravond Aaf. Ik realiseer mij nu dat ik was vergeten te lachen.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 10:30

Wat een ramp was die serie Aaf weer. Ik adviseer, afhaken nu het nog kan.

Gast
Arie
maart 24, 2013 10:29

RTL laat de hele publieke omroep weer een poepie ruiken.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 10:28

Ik als volidioot en ietwat jaloers PO-fanboi ben weer ook weer ontsnapt uit het gesticht voor geestelijk gestoorden. :lol:

Gast
Peter
maart 24, 2013 10:28

2,4 miljoen kijkers voor Linda, echt een mega succes.

Gast
peter1
maart 24, 2013 10:20

Anonymous 9,37 Misschien door de ophef over die app zijn er nieuwe kijkers bijgekomen uit nieuwschierigheid, Ook de berichtgeving in de media trekt kijkers
er hoeft maar iets te gebeuren in een programma wat afwijkt van het normale
en je hebt de kijkers op de hand. zoals die speler bij PSV, die door het lint ging
of de rel met Jan Derksen bij RTL .Dit soort akkevietjes leveren veel kijkers op

Gast
walter
maart 24, 2013 10:17

dank je wel dat je mij beledigd.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 10:10

Dankjewel Linda dat je in het 1e comment onder de naam Toine hebt gereageerd -_-

Gast
peter1
maart 24, 2013 10:01

zou het ook niet komen door het vaste kijkers patroon van SKO kastjes
bezitters ?als je de kijkers 3 jaar lang een kastje geeft ,dan zijn er zeker 75 procent die een vast kijkgedrag hebben dus de kans dat RTL en NED1 altijd hoge kijkcijfers hebben, en SBS bijna nooit er over heen komt is dan ook niet zo groot, en dat SBS6 eens wint met voetbal is natuurlijk niet moeiljijk !

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 09:39

LAten we het over Aaf maar niet hebben, weer 1,5 miljoen apen die er in zijn getrapt en maar weer hoopten dat het een goede comedy is.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 09:37

Mensen zijn geindoctrineerd door de Mollusconi, wie gaat er nu massaal naar zo’n infantiele kwis kijken. Een vergeelde Bassie en Adriaan is ook twee uur van je leven kapot gegooid maar wel leuker

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 09:36

Gedrogeerde mensen

Gast
lins
maart 24, 2013 09:03

sterker nog, bestnbekeken aflevering ooit!! en er zouden er nog maar 1,5 miljoen overblijven toch pierre cul

Gast
Ika
maart 24, 2013 08:58

En weer wint ze kijkers!

Gast
Olga
maart 24, 2013 08:01

@ KoalaNL: Blijkbaar nog nooit gekeken? Want dit programma is niet ‘ helemaal afhankelijk’ van een app of tweede scherm.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 07:56

Oops she did it again…..2.360.000 voor Weet ik Veel?

Gast
Door
maart 24, 2013 05:43

Linda vergeet even voor het gemak De Slimste Mens. Was afgelopen zomer zes weken lang, iedere dag het best bekenen programma na de Olymische spelen.Flauw om dat niet te noemen want dit succes was aanleiding voor RTL4 om ook een kennisquiz op te starten.

Gast
hoi
maart 23, 2013 20:54

waarom was aaf een herhaling vanavond?

Gast
KoalaNL
maart 23, 2013 20:52

Als een programma helemaal afhankelijk is van een app of van dat tegenwoordig beroemde tweede scherm, heb je dus gewoon een SLECHT programma gemaakt.

Gast
rotterdam
maart 23, 2013 20:28

kijk naar paul
eerlijk en gewoon
zonder botoxs

Gast
Afhaalchinees
maart 23, 2013 18:24

Earth hour begint ook om 20.30 uur!

Gast
Max
maart 23, 2013 18:05

Oh ja, zij is er vanavond ook weer. Hopelijk werkt de app weer niet goed, want dan is er weer veel roering rondom het programma. Leer mij die de Mol (s) kennen!

Gast
Bas te Velthuis
maart 23, 2013 16:59

Miljoenen Jacht is geen Show??????

Gast
harm
maart 23, 2013 14:56

als ze geen botox had gebruikt was ze veel mooier geweest,jammer

Gast
Pierre Cul
maart 23, 2013 14:54

Ik denk dat er tot aan het einde van het seizoen nog een half miljoen kijker afhaken. 1.5 miljoen is wel ongeveer het maximaal haalbare voor een kwis..

Gast
Peter
maart 23, 2013 14:29

Dat wordt dus weer zappen naar BBC vanavond.

Gast
Sub-Zero
maart 23, 2013 14:26

Lekker boeiend die app alsof je alleen met die app kan kijken.

Gast
tiffany
maart 23, 2013 14:22

Wie is verantwoordelijk voor de app?? rtl of talpa

Gast
tv kijker
maart 23, 2013 14:21

Heb nog nooit naar Ik Hou Van Holland gekeken, heb niet het idee dat ik 5,5 jaar ook maar iets gemist heb.

Gast
tiffany
maart 23, 2013 14:20

als de app nou eens werkte was het misschien wat maar die zal vanavond niet werken

Gast
Toine
maart 23, 2013 14:04

Ik vind Linda een schat van een mens!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen