Weet Ik Veel schiet omhoog naar 2,4 miljoen kijkers


De kijkcijfers van zaterdag 23 maart 2013 (SKO)

Linda de Mol verrast met haar tv-show Weet Ik Veel. Nadat de RTL 4-show vorige week nog 16 procent van haar kijkers verloor, schoot ze zaterdag opeens terug naar een record: de derde aflevering trok 2,4 miljoen kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Weet Ik Veel trapte twee weken geleden af met 2,3 miljoen kijkers, precies het gemiddeld aantal kijkers voor het laatste seizoen van haar tv-hit Ik Hou Van Holland. Vorige week keken er net geen 2 miljoen mensen.

De spelshow van Linda de Mol blijft de grote winnaar op zaterdagavond. Paul de Leeuw blijft in haar schaduw staan met opnieuw minder dan een miljoen kijkers. Zijn Langs De Leeuw was op Nederland 1 goed voor 999.000 kijkers.

Nederland 1, gemiddeld genomen de meest bekeken zender van het land, kwam op prime time alleen boven het miljoen uit met Droomhuis Gezocht. De Omroep MAX-show was goed voor 1,2 miljoen kijkers.

Alle kijkcijfertoppers zaten zaterdag bij RTL 4. Vlak voor Weet Ik Veel trok de tweede aflevering van Aaf 1,5 miljoen kijkers, net zo veel als vorige week. Na Weet Ik Veel stemden 1,4 miljoen mensen af op De Grote Improvisatieshow, bijna 300.000 kijkers meer dan vorige week.

SBS 6 trok op prime time 496.000 kijkers met The Next Pop Talent en 526.000 kijkers met De Showbizzquiz.

Top 15
01. Weet ik veel (RTL4) 2.360.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.977.000
03. Aaf (RTL4) 1.471.000
04. Grote Improvisatieshow (RTL4) 1.379.000
05. Kassa (Ned1) 1.347.000

06. Droomhuis Gezocht (Ned1) 1.204.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.084.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.040.000
09. Scha WK Afstanden 5KM D (Ned1) 1.028.000
10. Langs De Leeuw (Ned1) 999.000


11. Scha WK Afstanden NB (Ned1) 993.000
12. Scha WK Afstanden 5KM D (Ned1) 979.000
13. EenVandaag (Ned1) 958.000
14. Golden Oldies (Ned1) 942.000
15. Scha WK Afstanden 10KM H (Ned1) 937.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.5%
2. Ned1 / 18.6%
3. SBS6 / 8.6%
4. RTL7 / 6.5%
5. Ned2 / 5.7%

6. Vero / 4.6%
7. Ned3 / 3.9%
8. RTL5 / 3.8%
9. NET5 / 3.2%
10. RTL8 / 1.5%


11. Discov / 1.0%
12. Comedy / 0.9%
13. TLC / 0.9%
14. Nick / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 36,3%
2. Publieke Omroep 28,2%
3. SBS Groep 16,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

72 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
hans
april 14, 2013 21:18

Leuk spel maar het os nog leuker als je ook nog de uitslag krijgt

Gast
Lwd
april 5, 2013 23:09

De hele afdeling van het psychiatrisch ziekenhuis heeft hier naar gekeken, dan snap je nu ook de hoge kijkcijfers

Gast
daisy
maart 26, 2013 19:01

getver straks weer zo,n talenten show bloed zweet en tranen met 2 van die nepkids in de jury

Gast
Anoniem
maart 26, 2013 13:11

Omdat er verder niets was?
paul de Leeuw was er ook niet?
SBS zendt troep uit op zaterdag?
Zal vast een reden voor zijn.

Gast
http://stevenbrownsblog.wordpress.com/
maart 26, 2013 13:06

Primeur: Weet ik Veel: De grootse ‘Kijkcijfer-Scam’ van Nederland?
Posted on March 26, 2013 by Steve Brown
Weet ik Veel, schiet onverklaarbaar omhoog naar 2,4 miljoen kijkers- Hoe kan dat?

Weet ik veel, hoe kan dat?

meer lezen: http://stevenbrownsblog.wordpress.com/2013/03/26/primeur-weet-ik-veel-de-grootse-kijkcijfer-scam-van-nederland/

Gast
Agnes
maart 25, 2013 23:42

Twee woorden: geen concurrentie.

Gast
johan
maart 25, 2013 18:54

De vragen zijn gericht op de gemiddelde RTL kijker……d.w.z. een doorsnee iq van moeilijke leerschool leerling

Gast
Job Trekdrop
maart 24, 2013 22:43

Mensen die aaf serieus goed vinden, hebben toch echt nog nooit andere sitcoms gezien. Niet alleen zijn de grappen slecht, ook het acteerwerk is om te janken. Had een serie over 3 wandelende drollen om 20.00 gezet, en de kijkcijfers waren hetzelfde. Als mensen deze slechte serie pikken, pikken ze alles.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 22:07

@Bamibal: dat ga je niet menen?

Gast
Bamibal
maart 24, 2013 20:40

Volgende week next poptalent van 20.30 tot 21.55 uur en dan 21.55 uur komt drekwerk met Rob Geus

Gast
Sub-Zero
maart 24, 2013 20:17

Is The next pop talent nog steeds niet gecanceld? Of rekken ze het net zo lang uit als Popstars?

Gast
Annabel
maart 24, 2013 20:03

Maar als het staat dat bloed,zweed en tranen 2,4 mil heeft vertouw je het wel?
Niemand praat over the next pop talent zelfs de bladen niet.

Gast
Tim
maart 24, 2013 19:29

Misschien een beetje off topic: weet iemand wat er a.s. Zaterdag tussen 21:30-21:55 uitgezonden word op SBS6? Aangezien Drekwerk pas begint om 21:55

Of verlengen ze de next pop talent dam gewoon met een halfuur?

Gast
max
maart 24, 2013 18:18

ik vertrouw de cijfers niet meer!

Gast
Ronald
maart 24, 2013 18:16

Dus wat betreft The Next Pop Talent kunnen we definiteif spreken van een flop.
Ze kunnen het beter schrappen.

Gast
Chris
maart 24, 2013 18:14

Wat wil SBS nou met Recht van Nederland? Recht van Nederland staat morgen dubbel in de programmering, om 19.30 en 20.00 (door voetbal dinsdag?) . Dinsdag helemaal gaan uitzending, dus dan duurt Shownieuws ineens weer 25 minuten. En dan donderdag waarschijnlijk een enkele aflevering van Recht van Nederland tussen 19.30 en 20.00. Wat komt er dan om 20.00?

Zo begin je goed met een programma hoor.

Gast
T.E.D.
maart 24, 2013 17:41

@ Renee

Het sterke van Aaf is ook dat ik goed kon zien dat de aflevering van Roseanne met dit onderwerp heel anders uit gewerkt is in de Nederlandse versie ivm de Amerikaanse.

Ik denk en hoop dat Aaf een blijvertje word, zou tijd zijn voor weer een duurzame (nieuwe) comedy op de Nederlandse televisie.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 17:38

Fons van W. zit helemaal niet meer bij SBS, dus kan dat niet weten…

Gast
Peter
maart 24, 2013 15:07

Gisterenavond weer genoten van BBC. Op zaterdagavond alleen maar rotzooi op die Nederlandse prutzenders.

Gast
Rene
maart 24, 2013 14:42

Aaf heeft maar 1000 kijkers minder dan vorige week. Geen grote terugval dus zoals sommigen voorspelden.

Gast
T
maart 24, 2013 14:38

Lekker naar True Lies op RTL7 gekeken. Heerlijke film met een uitblinkende Schwarzenegger. Ook prima kijkcijfers voor die zender :)

Gast
Bep
maart 24, 2013 14:32

Fons van W.daar zit ik nu helemaal niet op te wachten met die Hazes Kids.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 14:08

@ Snijboom2 Dan heb je toch nooit naar De Schreeuw van Leeuw gekeken. Het was weliswaar met Paul de Leeuw en bekende en onbekende gasten maar dat ik dan ook echt de enige overeenkomst.

Gast
Fons van W
maart 24, 2013 14:07

Wacht maar tot we beginnen met Bloed Zweet en Tranen bij SBS6.

Gast
Annabel
maart 24, 2013 13:58

Gisteren heb ik ook gekeken ,ik vond de vragen verrasend leuk.En het doel van het progama is zo goed.Het is altijd leuk dat een bekende nederlander geld wint voor een ander die het broodnodig heeft.De kijkcijfers gaan volgend week iets lager liggen .Rtl had het weer gisteren mee

Gast
Chris
maart 24, 2013 13:57

Herhaling van Gillend naar Huis scoorde ook altijd zo hoog op de late zaterdagavond.

Gast
Adriaan de Acrobaat
maart 24, 2013 13:29

Puur door gebrek aan beter

Gast
Snijboon2
maart 24, 2013 13:22

Weet Ik Veel is voor mij het het enige leuke programma op zaterdag avond,
Langs de Leeuw is slap aftreksel van Schreeuw van de Leeuw ( was wel wat voor SOS6 geweest ) en Golden Oldies vind ik irritant.

Gast
Tsja
maart 24, 2013 13:17

Paul was weer fantastisch! Leuk die combi’s ook de laatste weken met een soort side-kicks (Kees Tol, Nelly Frijda en Richard Groenendijk, Jack van Gelder), werkt verfrissend!

Gast
Snijboon
maart 24, 2013 13:13

Golden oldies is voor mij het het enige leuke programma op zaterdag avond
de grote improvisatieshow is slap aftreksel van de lama’s ( was wel wat voor SOS6 geweest ) en Linda vind ik irritant

Gast
Larss
maart 24, 2013 13:13

Dit was het nieuws komt niet eerder dan augustus terug (wilde kaarten bestellen), geen idee wat er in mei komt na jongens tegen de meisjes..

Gast
caro
maart 24, 2013 13:06

en popstar blijft maar dalen…..

Gast
kritische kijker
maart 24, 2013 13:05

Alle bejaarden en campinggasten waren weer verzameld op RTL4 van Mollusconi

De rest van Nederland haak volledig af bij deze simpele uitgemolken televisie. De nadenkende kijker is gewoon niet thuis, theater of zo, leest een boek of kijkt een echte goeie film op cd. Maar ja als je in het bejaardenhuis zit of in instituut waar voor de behoeftige dan moet je wel.

Gast
Larss
maart 24, 2013 13:03

RTL 4 kan veel met Weet ik veel! Bijvoorbeeld een leuk jaaroverzicht in quizvorm ‘Weet ik veel van 2013’, iedereen doet lekker mee op oudejaarsavond (of tweede kerstdag)

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 12:59

@ Anonymous

Idd jongens tegen de meisjes, en dit was het nieuws op de plek van Improvisatie show.
Volgens mij van beide 6 afleveringen.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 12:55

Vanaf 4mei zijn er 8 nieuwe afleveringen van de jongens tegen de meisjes te zien als opvolger van weet ik veel.

Gast
Peter
maart 24, 2013 12:49

@logisch toch
ok RTL kijkers meteen een slap aftreksel van de Nederlandse bevolking. Das ook lekker makkelijk. TV is om even te vermaken, we hoeven toch niet constant hele intelligente tv te zien, leven is al serieus genoeg…. daarnaast is de vraag, welke score jij zal behalen met weet ik veel, vast een 9,5 ;-)

Gast
Mike
maart 24, 2013 12:49

@k:Alex – Nog vijf afleveringen, laatste aflevering uitgezonden op 27 april. Daarna geen idee, de schema’s van mei zijn nog niet bekend.

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 12:39

@ Logisch Toch? Waar kijk jij dan naar?

Gast
bas
maart 24, 2013 12:27

Hotter than my daugther keek ook lekker weg omdat er geen reclame tussen zat (zeldzaam) waardoor je in een keer lekker door kon kijken

Gast
Logisch toch ?
maart 24, 2013 12:23

Weet Ik Veel: Slap aftreksel van de Nationale IQ test.
Grote Improvisatieshow: Slap aftreksel van de Lama’s.
RTL-kijkers: Slap aftreksel van de Nederlandse bevolking.

Gast
Sub-Zero
maart 24, 2013 12:17

Arjan onze kijkcijfer expert zat er weer vet naast.

Gast
Sub-Zero
maart 24, 2013 12:16

Sat 23 Mar 2013 om 10:48

Durf nieuw voorspelling voor rtl 4 vanavond

Rtl4

20:00 900,000 kijkers
20:30 1,5 miljoen

SBS6

19:55 625,000 kijkers
21:30 650,000 kijkers

HAHAHA

Gast
k:Alex
maart 24, 2013 12:12

Hoeveel afleveringen Weet ik veel, zijn er nog en wat komt daarna?

Gast
robert
maart 24, 2013 11:36

@anonymous Dat komt omdat die po van jouw 5 dagen in de week de grootste is. Lekker ding…… denk eens na voor je iets nuttige probeert te zeggen. Vitesse, PSV, VVV, Roda, alle orkesten, hebben wel even wat meer gekost. Om maar even wat te noemen.

Gast
TheKing
maart 24, 2013 11:36

Geen daling voor Aaf, lekker voor de haters!

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 11:36

PO en RTL ff omdraaien !

1. RTL Nederland 36,3%
2. Publieke Omroep 28,2%
3. SBS Groep 16,4%

Gast
Anoniem
maart 24, 2013 11:29

Hahahaha wat is het toch bedroevend gesteld met onze subsidie slurpende PO.

Gast
Peter
maart 24, 2013 11:28

Geweldige cijfers voor WIV. Na het app debacle zijn de kijkers weer helemaal terug. Ik vond de vragen in deze aflevering wel wat moeilijker. Ik heb daarom het raportcijfer wat ik vorige week behaalde niet voorbij gestreefd maar ben daaronder gebleven helaas. Ik vind het alleen jammer dat je als je een fout maakt hem niet kunt verbeteren. Ik had hierdoor wel een aantal keren eigenlijk een vraag goed, dus je krijgt er hierdoor wel een geflateerde uitslag van.
Aaf was geweldig, de tweede aflevering was zelfs leuker dan de eerste dus dat komt helemaal goed met deze comedy. Goede teksten ook. En dat kind ook met haar vreselijke mode uitdrukkingen die je tegenwoordig in de Nederlandse taal hoort. Fantastisch hoe ze hierdoor een spiegel voorhoudt aan die kinderden die dit altijd doen…O.M.G. brrr :-).

Gast
De vries
maart 24, 2013 11:22

Heel opvallend, de film True Lies op RTL7, 530.000 kijkers tussen 20.00-22.45 uur,
NPT en SbQ op SBS6 lager, True Lies al vele malen op TV gezien…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen