Hoogste marktaandeel ooit voor Discovery-zenders

Discovery Networks heeft in februari het hoogste marktaandeel in haar 14-jarig bestaan neergezet. Haar zenders Discovery Channel en TLC kwamen tot een marktaandeel van 4,7 procent in de doelgroep 20 tot 49-jarigen. Dat meldt ze vrijdag. Zowel Discovery Channel als TLC zetten hun beste maand ooit neer. “De afgelopen jaren heeft Discovery op een ongekende manier geïnvesteerd in haar programmering. Dit werpt duidelijk zijn vruchten af“, zegt baas Jochem de Jong van Discovery.

Discovery Channel was in haar doelgroep, mannen van 20 tot 49, de zevende zender van het land met een marktaandeel van 4,4 procent “en bleef daarmee zenders als Nederland 2, Comedy Central, Net5 en RTL 5 ruim voor“, meldt het bedrijf.

In de eerste twee maanden van 2013 hebben inmiddels 143 programma’s op Discovery Channel een gemiddeld aantal kijkers boven de 100.000 (6 jaar en ouder) behaald. “In heel 2012 waren dit er 207.”

TLC kwam onder vrouwen van 20 tot 49 jaar uit op 2,8 procent. “TLC nam in februari de negende plek in op de zenderranking en bleef daarmee RTL7, RTL8 en Comedy Central voor.

De Jong gaat de rest van het jaar verder op de ingeslagen weg. “De programmastrategie met als doel een gevarieerd en vers aanbod te bieden, aangevuld met lokale initiatieven zoals How Do They Do iT met Joep van Deudekom, How We Invented the World met Sebastiaan Labrie en TLC Over met Birgit Schuurman heeft geleid tot ongekend hoge kijkcijfers. Ik ben trots.

 

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen