SBS 6 blijft inzetten op vooravond
SBS 6 gaat ook in 2013 proberen om een sterkere vooravond neer te zetten, ondanks recente flops tijdens die uren. Dat laat Remko van Westerloo, tv-baas bij SBS, weten. Van Westerloo doet een nieuwe poging. “We gaan begin 2013 een aantal nieuwe merken introduceren. Net zo lang tot we die kijker weer te pakken hebben. Het is niet makkelijk, want de concurrentie zit ook niet stil. Aan de andere kant is het alleen een kwestie van tijd voor het kwartje gaat vallen. Daar ben ik van overtuigd.”
Aan het eind van de zomer lanceerde SBS 6 ook al een nieuwe vooravond. “Een van de belangrijkste dingen is natuurlijk de vooravond. Daar zijn we vooralsnog jammerlijk in mislukt om dat heel erg aan de man te krijgen, met name De Gemene Deler en The Price is Right. Die zijn aan het begin van dit seizoen mislukt.”
De ambitie van de tv-baas is duidelijk. “We willen de marktaandelen opkrikken. Dat betekent dat we over alle zenders bezig zijn om de programmering te optimaliseren. We kijken heel goed naar de concurrentie, maar gaan ook uit van kracht. We proberen weer structuur en regelmaat in de schema’s te bouwen.”
Van Westerloo heeft een lange adem. “Het kan niet van de een op andere dag. We zullen veel moeten experimenteren.”