Claudia de Breij vindt SBS en VARA even relevant
Claudia de Breij wil media als SBS en journalistiekere media op gelijke wijze behandelen in haar mediaprogramma De Kunst Van Het Maken. Ze ziet haar tv-show vrijdagavond in première gaan en ze wil zich onderscheiden van eerdere, soortgelijke tv-shows. “Naast gezond kritisch wil ik vooral gezond enthousiast zijn. En ik wil afrekenen met oude politieke tegenstellingen: SBS is voor mij even relevant als de VARA, ik praat graag over wat er zo goed is bij SBS“, vertelt ze in De Telegraaf.
Ze maakt het programma niet alleen voor de incrowd. “Als je op een feestje iemand vraagt wat doe je en het antwoord is ’ik zit in de ict’, ga je – met alle respect voor de ict – toch snel door naar de keuken voor nog een biertje. Terwijl als je vertelt dat je werkt voor De Telegraaf, De Wereld Draait Door of Libelle mensen altijd direct geïnteresseerd zullen zijn over hoe het er daar allemaal aan toe gaat.”
De Breij vindt het leuk dat ze weer een eigen tv-programma heeft. “Ik zet graag dingen op de agenda. Ik kan iets twee jaar lang in de theaters roepen, en dat is bij elkaar tegen een hoop mensen, maar als ik één keer iets zeg op de kruk bij DWDD heeft echt iedereen het gezien. Dat is fantastisch.”
Naast 25 afleveringen van De Kunst Van Het Maken, heeft ze ook ‘grootse plannen’ voor een talkshow, maar daar wil ze nog niets over loslaten. “Ik ben toch een ambitieuze flikker die het spannend vindt iets te doen op het snijvlak van amusement en informatie.”
De Kunst Van Het Maken is om 20.50 uur te zien op Nederland 2.