NCRV tevreden met kijkcijfers Lipdub
De NCRV is tevreden met de kijkcijfers van het nieuwe programma Lipdub. De start van het eerste seizoen trok woensdagavond 220.000 kijkers naar Nederland 3 en daarmee was Lipdub één van de minst bekeken programma’s op primetime. De doelgroep werd echter wel goed bereikt, stelt de omroep. “Vooral de groep 20-34 jaar was erg goed vertegenwoordigd. Dit is precies de groep kijkers die Nederland 3 probeert te bereiken“, legt een woordvoerster van de NCRV uit.
Lipdub is volgens de NCRV ‘met lovende reacties’ ontvangen. “Op Twitter waren reacties te lezen als: ‘Wat een onwijs leuk programma dat Lipdub van daarnet op 3. Ontroerend.’ En: ‘Wauw, tranen met tuiten zojuist bij het zien van NCRV Lipdub, schitterend!‘”, aldus de zegsvrouw.
In Lipdub maken vrienden en familie een lipdub, een videoclip waarbij een bestaand nummer wordt geplaybackt en opgenomen in één take, voor iemand die een zware tijd heeft gehad.
De komende weken zijn er nog vijf afleveringen van Lipdub te zien.