Robert Jensen: ‘Afscheid Patty Brard best wel treurig’

Foto: Kastermans FotografieRobert Jensen vindt de wijze waarop Patty Brard is vertrokken bij Shownieuws buitengewoon treurig. De presentatrice kreeg dinsdag aan het eind van haar laatste uitzending geen bedankwoord of bloemetje. “Het was eigenlijk best wel treurig deze week. Oke, de wereld draait wel door, maar je bent toch als kijker bijna vijf jaar gewend aan Patty Brard die bij Shownieuws zo rond 19.30 de verkeerde camera in kijkt! En nu deed ze dat voor het laatst“, zegt hij in zijn Spits-column.

Jensen was getuige van de laatste woorden van Brard. “Met haar bekende charme en haar alom aanwezige stemgeluid sloot ze af, door zich op medepresentator Viktor Brand te richten en tegen hem te zeggen: ‘Zullen we sssoenen? Dag lieverd! Dankjewel schat!’. En daar liep de aftiteling al. Geen bloemen of champagne. Het was voor Patty ‘enkeltje uitgang’. Jas, tas, alles mee! Best een hard gelach voor een diva.

Brard was ooit Jensens eerste talkshowgast. “Na het zien van een filmpje over haar faillissement barstte ze compleet overstuur in tranen uit. Even vroeg ik mij af of ik niet te ver was gegaan met mijn opmerkingen. Maar tijdens het volgende filmpje keerde Patty zich tot mij en fluisterde mij snotterend in mijn oor: ‘Dit gaat zo scoren dit programma!’ En dat is Patty. Alles voor de kijkcijfers.”

Ik hoop dat ze weer met iets nieuws komt, anders is de negende wederopstanding van Luv zeeeeeer nabij!“, besluit Jensen.

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
mei 28, 2011 10:24

In de Telegraaf vandaag: wellicht een RTL-project (real-life soap)
En drama en Patty Brard dat hoort gewoon bij elkaar.
Ook al hou je er niet van, reken er maar op dat het voer wordt voor de roddel-bladen!

Gast
meneer de Uil
mei 28, 2011 09:57

Heel erg verstandig om de deal met Patty niet te verlengen. je wilt met zo’n programma toch ook een beetje serieus genomen worden mag ik aannemen. Nu iemand naast Evert waar de kijker een wat meer betrokken gevoel bij krijgt en klaar is Kees.

Gast
Insider
mei 28, 2011 09:50

Patty maakt overal vijanden, l dramaqueen van de bovenste plank hoewel … daar past ze niet op. ik keek door haar al niet meer naar shownieuws maar naar jensen al helemaal niet. leuk stelletje die twee.

Gast
Zaadmening
mei 27, 2011 22:35

@Mark:
Klopt, maar het is pas helemaal correct als een redactie in een quote, na een fout gespeld woord, er [sic] achter zet, om zo te laten zien dat het geen typo van de redactie betreft, maar slechts een verbatim uit de quote.

Gast
luuk
mei 27, 2011 21:58

ze zeggen dat ze met haar op projectbassis verder willen, ik denk dat ze de vervanger van patricia word, en ergens in wat voor programma in de jury komt, samen met gerard.

Gast
Anoniem
mei 27, 2011 21:10

@Mark: Da’s waar, Jensen heeft het geestelijk vermogen van een mossel, al beledig ik daarmee wel de mossel (excuus alvast) Kijk naar hoe lullig en vooral uit de hoogte hij doet over collega’s als die eens slecht scoren terwijl hijzelf nou niet bepaald een kijkcijferkanon is en nog nooit enig vorm van respect voor wie dan ook heeft getoond…

Gast
Anoniem
mei 27, 2011 21:05

Nu nog afscheid van Robert Jensen… zolang de commercielen met dergelijk prut op TV komen moeten ze niet zeuren over het amusement bij de NPO als zij zelf dit onder amusement verstaan…

Gast
Henk
mei 27, 2011 18:35

Die zie ik wel weer bij Omroep MAX terugkomen :)

Gast
Michel
mei 27, 2011 17:21

Ik zou het wel een stunt vinden van RTL om haar binnen te halen voor RTL Boulevard

Gast
Johnohn
mei 27, 2011 17:07

Hanssie, zij is zei.
Je hoeft me niet te bedanken.
En Olga doe niet zo puberig of ben je er 1. ?

Gast
didi
mei 27, 2011 16:54

Ben geen fan van Patty, maar vind dat Jensen gelijk heeft. Ondanks dat ze het zelf niet wilde hadden ze toch in de aftiteling bloemen en een afscheidcadeautje kunnen geven. Zelfs een stagiaire krijgt bloemen….

Gast
Anoniem
mei 27, 2011 16:41

@Hanssie: Dat zou ik ook zeggen als ik Patty was.

Gast
Hanssie
mei 27, 2011 16:26

Patty wou zelf geen bloemen of filmpjes. Ze wou er gewoon een normale uitzending van maken. Dat zij ze gister in de MaDiWoDoVrijdagShow.

Gast
Olga
mei 27, 2011 16:00

@ Anonymous: Duh-huh

Gast
ivo
mei 27, 2011 15:59

niet treurig zou zijn het verdwijnen van jensen uit medialand

Gast
Mark
mei 27, 2011 15:11

@Yossarian: MC quote enkel Jensen, en je weet toch wel dat die nooit verder is gekomen dan de basisschool. Kijk maar eens voor de gein op Snafu: vol zpelvouten.

Gast
Anoniem
mei 27, 2011 14:48

er zijn 2 betekenissen, de een schrijf je als hard gelag en de ander als hard gelach

Gast
Olga
mei 27, 2011 14:44

@Yossarian: Dat ‘gelach’ slaat vast op Patty haar overdreven nepsmile!

Gast
Yossarian
mei 27, 2011 14:29

Het is ‘hard gelag’ en geen ‘hard gelach’, kan dat even veranderd worden redactie?

Gast
Maj
mei 27, 2011 14:13

Zou hij dat nou echt menen. Ik geloof er niks van.

Maar het klopt wel dat Patty regelmatig in de verkeerde camara kijkt, dat valt mij ook vaak op.

Gast
Ja waarom niet!
mei 27, 2011 14:11

Nou bolle, jij er achteraan! Wel iets meet talent maar ook gewoon over datum!

Gast
Martijn
mei 27, 2011 14:09

“vijf jaar gewend aan Patty Brard die bij Shownieuws zo rond 19.30 de verkeerde camera in kijkt”

Precies.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen