Endemol wil verder met Secret Story

Foto: SBSOp de finaledag van Secret Story erkent producent Endemol dat de kijkcijfers van het dagelijkse Net5-programma behoorlijk teleurstellend zijn. Met de nodige veranderingen zou het productiehuis zich echter wel aan een tweede seizoen wagen. “Ja, met een flink aangepast businessmodel, willen wij dat wel weer doen. We hebben namelijk absoluut geen spijt dat we het gedaan hebben. Dat zou toch raar zijn?“, aldus Endemol-directeur Laurens Drillich in dagblad Spits.

Drillich weet wel wat er fout is gegaan. De fans kijken volgens hem liever naar de livestreams op internet. “We hebben ons niet gerealiseerd dat mensen via de streams op internet zelf hun programma samenstellen en daar dus de dagelijkse liveshow om half acht niet bij nodig hebben. Bovendien liep die de eerste weken ook nog 36 uur achter op het huis, dus iets nieuws zagen de vaste kijkers dan niet meer.

Net5-baas Alphons Martens beaamt de inschattingsfout. “De ontwikkeling van online tv-kijken bleek al veel grotere vormen aangenomen te hebben dan wij dachten. Zo enorm dat het de kijkcijfers benadeelde. We dachten dat tien procent van de tv-kijkers op internet zou kijken, dat bleek andersom te zijn.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen