RTL 4 scoort beste oktobermaand sinds 1996

Foto: RTLRTL 4 heeft de beste oktober sinds 1996 achter de rug. Het tv-station behaalde een marktaandeel van 22,3 procent in de commerciële doelgroep boodschappers 20 tot 49 jaar, een stijging van 32 procent ten opzichte van oktober 2009. “Het programma met de beste scores was The Voice of Holland met 54,0 procent zenderaandeel en ruim 3 miljoen kijkers op 15 oktober. Daarmee is het tevens het best bekeken RTL 4-programma sinds de finale van Idols in 2004“, vertelt een woordvoerder.

Ook Ushi & Loesie (2,7 miljoen kijkers), Ik Hou Van Holland (2,7 miljoen), Van der Vorst ziet sterren (1,9 miljoen) en Echt Waar?! (1,5 miljoen) behaalden mooie kijkcijfers op RTL 4. “Ook in de vooravond werden wederom hoge zenderaandelen behaald en in de late avond scoort Gordon Ramsay goed: met een zenderaandeel van 22,8 procent werd bijna een nieuw record bereikt“, aldus de zegsman.

Oh Oh Cherso en Expeditie Robinson breken records op RTL 5

RTL 5 deed goede zaken met onder meer Oh Oh Cherso en kwam uit op een aandeel van 11,4 procent in de doelgroep 20 tot 34 jaar. “Zeven procent hoger dan in oktober 2009”, zegt de persvoorlichter. “Kijkcijferhit ‘Oh Oh Cherso bleef het in oktober erg goed doen en wist op 7 oktober maar liefst de helft van haar totale doelgroep te bereiken: 50,5 procent zenderaandeel in 20 – 34 jaar. De VIP-editie van Expeditie Robinson steeg diezelfde dag naar een record van 40,1 procent (1,3 miljoen kijkers), waarmee het hoogste zenderaandeel ooit voor dit programma werd gehaald.

Ook So You Think You Can Dance verbrak een record met 24,2 procent zenderaandeel in de doelgroep en 1 miljoen kijkers op 24 oktober. “Benelux’ Next Topmodel haalde op 4 oktober de hoogste score tot nu toe met 22,2 procent zenderaandeel in 20 – 34 jaar. Het nieuwe programma van Bridget Maasland is goed ontvangen door de kijker. Met gemiddeld maar liefst 31,7 procent zenderaandeel is dit programma verreweg het best scorende format van Bridget bij RTL 5. Topchef bereikte een piek met een zenderaandeel van 15,3 procent op 8 oktober.

RTL 7 scoort met films en voetbal

RTL 7 kwam in oktober uit op een zenderaandeel van 6,2 procent in de doelgroep mannen 20 tot 49 jaar. “Barend & Barend en The Ultimate Fighter gingen met bovengemiddelde zenderaandelen van start in deze maand, met respectievelijk 9,6 en 10,9 procent. Ook Voetbal International deed het weer prima met 13,6 procent op 18 oktober, terwijl de best bekeken Europa League-wedstrijd, AZ – Dynamo Kiev, uitkwam op 14,6 procent en bijna een miljoen kijkers.”

Ook films scoorden in oktober goed bij RTL 7. “Die Hard 2 trok ruim een half miljoen kijkers en bereikte daarmee een zenderaandeel van 14,6 procent.”

Meer kijkers voor RTL 8

RTL 8 haalt een ‘mooi’ zenderaandeel van 2,9 procent in de doelgroep vrouwen 20 tot 49 jaar. “Dat is 9 procent hoger dan oktober vorig jaar“, aldus de zegsman. “De best bekeken film was Erin Brockovich, die maar liefst 8,0 procent zenderaandeel haalde in de core doelgroep.  Op 5 oktober haalde As The World Turns een opvallend hoge score: 17 procent zenderaandeel.

De nieuwe serie Pillars Of The Earth ging op 10 oktober goed van start met een dubbele aflevering, die 5,0 en 7,4 procent zenderaandeel scoorde. The Tudors bereikte op 31 oktober met 4,6 procent eveneens een mooi zenderaandeel.”

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen