The Voice of Holland hit op tv-beurs Cannes

Foto: RTLDe RTL 4-show The Voice of Holland is een groot succes op de internationale tv-beurs Mipcom in het Franse Cannes. Volgens producent Talpa is The Voice het meest besproken tv-format van de beurs. “Ik heb ongeveer vijftien landen geselecteerd waarmee wij de komende weken verder gaan praten. Dit is nu eenmaal een groot en ingewikkeld format. Zenders die ervoor gaan, kopen daarmee hun belangrijkste programma van het jaar“, zegt verkoopdirecteur Maarten Meijs van Talpa.

Aan de balie van Talpa op de tv-beurs melden zich tv-zenders uit alle delen van de wereld om informatie te krijgen over de talentenshow. “Als ik opties zou verkopen op het format van The Voice Of… zou ik het deze week aan tientallen landen over de hele wereld kunnen verkopen, maar daar zijn wij niet op uit. Talpa wil alleen praten met zenders die serieus een licentiecontract overwegen“, zegt Meijs.

Talpa gaat onder meer in onderhandeling met Amerikaanse en Europese zenders. Ook landen uit het Midden-Oosten zijn geïnteresseerd.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen