Glossy Pink Ribbon Magazine levert bijna miljoen op

De jaarlijkse charity glossy Pink Ribbon Magazine van Sanoma Uitgevers heeft dit jaar 984 duizend euro opgeleverd. Het bedrag komt geheel ten goede aan de Stichting Pink Ribbon. De cheque werd dinsdag uitgereikt aan ambassadrice Quinty Trustfull. “Op deze opbrengst hadden we nooit durven hopen. Tegen de verwachting in is dit het bevlogen Pink Ribbon Magazine team gelukt om– ondanks de recessie – het hoogste bedrag ooit op te halen“, zegt Sanoma-directeur Dick Molman.

Van Pink Ribbon Magazine 2009, de zesde editie van het blad, werden 109.876 exemplaren verkocht. Samen met de advertenties en een speciale Pink Ribbon Magazine puzzelactie leverde dit in totaal de hoogste score op in de geschiedenis van Pink Ribbon. Daarmee komt de gehele donatie van Sanoma Uitgevers over zes jaar aan Stichting Pink Ribbon op bijna 4,7 miljoen euro.

Wij zijn zeer onder de indruk van deze donatie van Sanoma Uitgevers, helemaal geweldig“, reageert Ida van Belle, directeur van Stichting Pink Ribbon. “Wij willen iedereen – van medewerkers tot adverteerders en leveranciers – bedanken voor hun vrijwillige en enthousiaste inzet voor Pink Ribbon Magazine.

Pink Ribbon Magazine wordt elk jaar gratis gemaakt door Sanoma Uitgevers en de opbrengsten gaan volledig naar het goede doel. Sanoma-directeur Molman: “Het is fantastisch dat mensen zich belangeloos inzetten voor dit project. Dat zoveel bedrijven adverteren, omdat ze de strijd tegen borstkanker steunen en zich aan dit doel verbinden. En ook de inzet om niet van alle andere partijen, zoals freelancers, drukker, distributiekanalen en reclame-, PR- en mediabureau“, zegt hij.

De Stichting Pink Ribbon zet zich in voor vrouwen met borstkanker. Ook dit jaar verschijnt er een nieuwe editie van het Pink Ribbon Magazine.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen