RTL: ‘Steeds meer programmasponsoring’

De televisiezenders van RTL zenden op primetime steeds meer gesponsorde programma’s uit. Waar in Ushi & Dushi het eiland Curaçao uitgebreid aan bod kwam, staan in Froukje de Boths 10 Jaar Jonger In 10 Dagen de producten van Niveau centraal. “Adverteerders heb- ben groeiende interesse in programma- sponsoring“, zegt Ariaen de Jong van RTL. “Maar het is ook vaak andersom: een sponsor wil zijn boodschap kwijt en klopt bij ons aan, wij bedenken samen ’n passend programma.”

Volgens De Jong is de kwaliteit van gesponsorde programma’s sterk verbeterd. “Als zender zien we er streng op toe dat een product op relevante en natuurlijke wijze naar voren komt. Niemand heeft wat aan een geïrriteerd wegzappende kijker. Werd er vroeger nog misprijzend gesproken van ‘sluikreclame’, inmiddels weet de kijker echt wel dat sponsoring erbij hoort op commerciële zenders.

Ruud de Langen, directeur van Mindshare, dat adverteerders adviseert over reclamebestedingen, vindt Ushi & Dushi een geslaagd gesponsord programma. “Heel mooi bedacht, een weervrouw op dat Antilliaanse eiland, gespeeld door zo’n grote ster als Wendy van Dijk en dan ook nog op de zaterdagavond. Gesponsorde programma’s krijgen meer en meer ruimte op prime time, in plaats van in de getto’s op zaterdag- en zondagmiddag.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen